مردم استان ایلام حق دارند ،به پاس زخمهایی که مردمان این سامان در طول هشت سال دفاع جانانه از مام میهن بر جان خریده اند و مردانه در مقابل تهاجم ناجوانمردانه دشمن ایستادگی کردند ،قدری مورد توجه قرار گیرند .از اینرو لازم است مدیران کشور ،نیم نگاهی هم به نخبگان استان معطوف ودر واگذاری پستهای مدیریت کلان کشور به آنان اعتماد کنند .
کد خبر: ۴۹۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵ 13 September 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی::مطالعه حوادث واتفاقات تاریخی به وقوع پیوسته دراین سرزمین ،جملگی به وجود چند شاخصه و ویژگی مهم درمردم ایلام گواهی می دهند ،خصوصیات وویژگی های منحصر بفردی نظیر تعصب ،غیرت ووفاداری که ایلامیان را از مردم سایر نقاط متمایز کرده است.

یقینا وجود چنین خصیصه های بارزی در ذات مردان وزنان این خطه باعث شده است که مردمانش از دیرباز بر صیانت وحفاظت از داشته های مادی ومعنویشان؛ از آب وخاک گرفته تا شخصیت ها وچهره های برجسته ونهایتا حیثیت وناموسشان به شدت حساسیت وتعصب داشته و در نگاهبانی وحراست از آنها با هیچ احدی مماشات نکنند .حتی اگر مجبور بشوند دراین راه از جان ومال خود نیز بگذرند.

در طول سالیان اخیر نیز ،مردم ایلام با تکیه بر فهم وشعور عجین شده با تعصب وغیرت خود در مواجهه با اتفاقات سیاسی ،امنیتی و،فرهنگی واجتماعی ،بصورت خود جوش واکنش نشان داده و هرجا که نیاز به حضور آنها بوده است ،یکصدا ،همچون ید واحده ای از سرحدات فرهنگی وتاریخی خود جانانه دفاع کرده اند.

خواه این حضور برای یک اتفاق سیاسی بوده یا دفاع از خاک ومرز ،وخواه اینکه برای لبیک گفتن به ندای بزرگان برای دفاع از شخصیتهای برجسته استان ویا احیانا برای مطالبه حق خود از حکومت ها و یا پیشگیری از تضییع حق از جانب هرکسی صورت گرفته باشد .فرقی نمی کند هرجا که لازم بوده ،تعصب وغیرت مردم ایلام،وظیفه خودش را به درستی انجام داده وگاها نیز کار دست مردم داده است .

این روزها باردیگر این تعصب وغیرت از نمایی دیگر خود را نشان داده است ،جو عمومی جامعه استان ،متاثر از انتخاب یکی از فرزندان ایلام بعنوان سرپرست وزارت خانه مهم نیرو و حول محور یک مطالبه عمومی از رییس جمهور مبنی بر معرفی این گزینه بعنوان وزیر نیرو آنهم درراستای تحقق وعده های دولت دایر بر لحاظ نمودن سهم قومیت ها در مدیریت کلان کشور شکل گرفته است .

مردم استان ایلام حق دارند ،به پاس زخمهایی که در طول هشت سال دفاع جانانه از مام میهن به  جان خریده و مردانه در مقابل تهاجم ناجوانمردانه دشمن ایستادگی کرده اند ،قدری مورد توجه قرار گیرند .از اینرو لازم است، مدیران کشورنیم نگاهی هم  به نخبگان استان معطوف ودر واگذاری پستهای مدیریت کلان کشور به آنان اعتماد کنند .

هم اینک فرصتی ناب برای قدرشناسی از مردم ایلام در اختیار رییس جمهور قرار گرفته و چشمان مردمان این دیار به تدبیر حسن روحانی دوخته شده است تا با معرفی و انتخاب "ستار محمودی " بعنوان وزیر نیرو ،تاپوی چند دهه بی توجهی به نخبگان ایلامی و اعتماد به آنان در رده های بالای مدیریتی کشور برای همیشه شکسته شود .بی شک با تحقق این خواسته ،افتخار آن برای همیشه بنام روحانی در اذهان مردم قدرشناس ایلامی ثبت وضبط خواهد شد.

اما لازم است ، مردم استان و خاصه اصحاب رسانه ونخبگان ، درراستای تحقق این امر ،قدری از هیجانات و شتابزدگی در اعلام مواضع خود کاسته وبا این موضوع بصورت منطقی ومعقول رفتار نمایند . این نکته مهم باید مورد اهتمام مردم خونگرم ونخبگان فهیم استان قرار گیرد که دامن زدن به سهم خواهی های قومیتی در این برهه حساس ،به همان اندازه که بعنوان یک مطالبه به حق مردمی قابل پیگیری و غیر قابل چشم پوشی است ،به همان اندازه نیز می تواند حساسیت شخص رییس جمهور، بعنوان یک مدیر کارکشته در حوزه امنیت ملی کشور را برانگیخته و نتیجه ای کاملا عکس در برداشته باشد.

مهمتراینکه ،تکثر و تنوع قومیتها در کشور به اندازه ای پررنگ است که چه بسا پرداختن به این موضوع ،حساسیت سایر اقوام را نیز برانگیخته و به نوعی محق دانستن آنان در بهره مندی از سهم مدیریت کلان کشوری را برجسته نماید. بطور قطع با توجه به نبود نفوذ کافی در ارکان قدرت ،عدم برخورداری از لابی گری قوی در دولت و مهمتراز همه کمی تعداد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ،نتوان در رویارویی با سهم خواهی مدیریتی سایر اقوام ،برتری ویا موفقیتی را درراستای تحقق این مطالبه، نصیب استان ایلام نمود.

همانطور که بررسی لایحه منطقه آزاد تجاری مهران در دالانهای تصمیم گیری منتج به این شد که نمایندگان سایر مناطق کشور از فرصت پیش آمده درراستای برخورداری حوزه انتخابیه اشان از مزایای این طرح ،بصورت غیر کارشناسی وتنها بر پایه یک سهم خواهی غیر معقول و متعصبانه ،مناطقی را به لایحه فوق بیافزایند تا با این روش کار تصویب آن را سخت تر نمایند ،سر وصدای بیش از اندازه در این مورد خاص، می تواند نتیجه ای شبیه به لایحه منطقه آزاد تجاری مهران را برای مردم ما رقم بزند .

به هرتقدیر تنها فاکتوری که می تواند به این مطالبه مردم استان جامه عمل بپوشاند ،بالفعل شدن ظرفیت وتوانمندی های شخص "ستارمحمودی " آن هم توسط خود اوست . همانطور که محمودی تاکنون توانسته است بر پایه توانمندی ها وتخصص خود، به دور از لابی گری ورانتهای رایج سیاسی ،پله های ترقی ورشد را آرام آرام طی نماید ،دراین مورد خاص هم می تواند با نشان دادن جربزه وکارآمدی خود به رییس جمهور ،ادامه مسیر رشد وترقی خود را به صورت حلال وذلال پشت سر گذاشته وافتخاری برای مردم استان بیافریند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار