معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: مهمترین معضل کار در استان بحث فرهنگ کار است ، ما کارفرما گریز هستیم و شوراهای حل اختلاف به شدت علیه کارفرما رای صادر می کنند و ملاحظات کارگری را در اوج قرار می دهند که این مساله تنش فضای کسب و کار را به شدت افزایش می دهد.
کد خبر: ۴۹۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 13 September 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حشمت اله عسگری در نشست شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: رویکرد دستگاه ها در اقتصاد مقاومتی باید تغییر کند زیرا با ادامه این روند در حوزه مقاومتی کاری پیش نمی رود بلکه باید در حوزه اصلاح فرآیندها، ساختارها و تدوین برنامه های کاربردی دستگاه ها بیشتر تلاش کنند.
 
وی ادامه داد: به عنوان مثال باید گفت که در حوزه راه و شهرسازی در صنعت ساختمان برای واگذاری امور چه اقداماتی انجام شده، در راستای فعال شدن واحدهای تولیدی به چه میزان از مصالح تولیدی استان خریداری می شود؟ طرح بیمارستان لاپروسکوبی به کجا رسیده؟ رشد مسکن چگونه است؟ چه بلایی سر بازار رکود گرفته مسکن می آید؟
 
وی افزود: مدیران دستگاه ها باید نگاه خود را قدری اقتصادی تر کنند و با عینک متفاوتی به قضایا نگاه کنند.
 
عسگری گفت: مهمترین معضل کار در استان بحث فرهنگ کار است ، ما کارفرما گریز هستیم و شوراهای حل اختلاف به شدت علیه کارفرما رای صادر می کنند و ملاحظات کارگری را در اوج قرار می دهند که این مساله تنش فضای کسب و کار را به شدت افزایش می دهد.
 
وی ادامه داد: بحث معارض در طولانی شدن فرایند اجرای طرح ها در استان به شدت وجود دارد و علیرغم رای دادگاه باز معارضان مانع اجرای طرح ها در شهرستان ها می شوند که این امر نیازمند پای کار آمدن شوراها و هیات های حل اختلاف در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است.
 
وی با ابراز گله مندی از وجود معارضان در اکثر شهرستانها هنگام اجرای طرح ها یادآور شد: هم اگنون واحدهای بالای 95 درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد که معارضان اجازه برق رسانی به آنها را نمی دهند.
 
وی اضافه کرد: برای حمایت از کسب و کار و بهبود فضای آن در استان باید از جوانانی که با سرمایه کم و اندیشه بلند خود اقدامات خوبی در حوزه صنعت ساختمان و تاسیسات انجام داده اند، توجه بیشتری به خرج داد و با واگذاری طرح ها و ترک تشریفات نیم نگاهی نیز به این واحدهای تولیدی داشت تا بتوانند حیات صنعتی خود را در بازار ادامه دهند.
 
به گزارش تابناک ایلام، در این نشست مدیرکل راه و شهرسازی و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش هایی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و عملکرد دستگاه خود در یک سال گذشته ارایه کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار