دکتر الفت ؛
الفت گفت : برای حمایت از سرمایه گذاران نیاز است سرمایه گذاران مشروع را شناسایی و از آنان حمایت کنیم، سرمایه گذارانی که چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در آورند و در واقع بتوانند یک پازل از مقوله مهم اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری را به نتیجه برسانند.
کد خبر: ۴۹۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷ 13 September 2017
جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام  باحضور رییس دادگستری دادگستری استان ایلام و معاونین ایشان و اعضای شواری پیشگیری استان ، فرماندهان و مدیران دستگاه های مختلف استان و سرپرستان سازمان ها و نهاد ها در محل سالن جلسات اداره کل دادگستری استان ایلام برگزار شد.

به گزارش تابناک ایلام، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضایی  دراین جلسه گفت : از سرمایه گذاران  سالمی که منابع مالی خود را در جهت تولید و توسعه و محرومیت زدایی استان  بکار گیرند پشتیبانی می کنیم .ریاست محترم قوه قضائیه نیز در این باره به کرار بیان داشته اند که ما امنیت سرمایه گذاری در استان ایلام را تضمین می کنیم .

دکتر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری ار وقوع جرم قوه قضائیه کشور به اجرای 39 برنامه ی قوه قضایه در سال 96در استان ایلام اشاره کرد و گفت:این برنامه ها مربوط به هفت اداره کل می شود که اداره کل امنیتی 3برنامه ،اداره کل فرهنگی 12برنامه ؛قضائیه 3برنامه ،اداره کل وضعی 3برنامه ،اطلاع رسانی 7برنامه ، مرکز مطالعات 2برنامه  و اداره کل اجتماعی هم 3 برنامه می باشد .

وی ادامه داد:یکی از عناوین این برنامه ها پیگیری و اجرای برنامه ی عملی  پیشگیری از خشونت است که این مسئله شیوه آدم ربایی و،قتل که جزء جرائم خشن محسوب می شود و با توجه به آمار می توان گفت در بین جامعه جنایی ضریب خشونت افزایش پیدا کرده است .

وی ادامه داد : در ادامه می توان به برگزاری دو کارگاه ارتقا مهارت ارتباطی مبتنی بر سبک ایرانی و اسلامی ویژه زوجین متقاضی طلاق اشاره کرد که این برنامه به آموزش و مهارت آموزی بعد از زندگی طلاق مربوط می شود . اجرای این برنامه می تواند آشفتگی  خانواده هایی که بر اثر طلاق از هم جدا شدند را کنترل کند.

الفت تصریح کرد: پیگیری اجرای شیوه نامه اداره مراکز مشاوره خانواده در استان از دیگر برنامه های این معاونت است .این موضوع به قانون حمایت خانواده وایجاد مراکز مشاوره در کنار دادگاه خانواده مربوط می شود .

معاون اجتماعی قوه قضاییه با اشاره به پروژه غربالگری دانش آموزان درمعرض آسیب خاطرنشان کرد : براساس این پروژه دستگاه قضا با غربالگری دانش آموزان در معرض آسیب یا دانش اموزانی که  آسیب دیدگی در انتظار انان است ،به کمک مربیان آموزش دیده سوژه یابی وآنان را از این وضعیت خارج می کند .

الفت بیان داشت :این طرح با محوریت شورای پیشگیری استان های کشور به عنوان مرجع رسیدگی و حامی طرح، و با همکاری دیگر دستگاهها  به صورت مستقیم و غیر مستقیم در هفت دبیرستان هر استان اجرا می شود.

وی افزوزد :طرح مدیریت مهارت و دانش رفتار با رویکرد اصلاح و تربیت زندانیان وبمنظور ایجاد آمادگی های لازم برای بازگشت زندانیان به جامعه و زندگی در کنار خانواده در دست اجراست.

وی در ادامه بیان داشت :شورای پیشگیری از وقوع جرم ،شورای حل و عقل است و تنها متعلق به قوه قضائیه نیست. در این شورا با همکاری دیگر دستگاهها  باید تصمیمات اساسی گرفته و سیاست های مورد نیاز استان اتخاذ شود .

وی ادامه داد : نکته دیگر، جذب سرمایه گذاری می باشد و ریاست محترم قوه قضائیه نیز در این باره به کرار بیان داشته اند که ما امنیت سرمایه گذاری در استان را تضمین می کنیم .

  الفت تاکید کرد: برای حمایت از سرمایه گذاران نیاز است سرمایه گذاران مشروع را شناسایی و از آنان حمایت کنیم، سرمایه گذارانی که چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در آورند و در واقع بتوانند یک پازل از مقوله مهم اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری را  به نتیجه برسانند.

 وی یادآور شد :بخش گردشگری یکی از مهم ترین حوزه های سرمایه گذاری است که قوه قضاییه  در نظر دارد دادگاهی مخصوص، با کادری مسلط به زبان انگلیسی تشکیل دهد. در حال حاضر نیز نیروی انتظامی در اصفهان اقدام به اجرای  طرح پلیس ویژه توریست نموده است . این طرح می تواند نقش  به سزایی در امنیت   گردشگران ایفا نماید.

مدیرکل دادگستری ایلام نیز در این نشست گفت:در استان ایلام 120 قاضی و 530کارمند اداری و در مجموع 640نفر در دستگاه قضا مشغول به کار هستند که از این تعداد 225نفر از انان خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس می باشند .

وی با تشریح مشکلات سپرده گذاران موسسه آرمان تصریح کرد :این موسسه  با 20هزار سپرده گذار بدون ثبت در سازمان مرکزی مشکلاتی رابرای مردم ایجاد نموده است .از زمان تشکیل پرونده تا کنون پیش از 16مورد تجمع و تحصن توسط سپرده گذاران در سطح استان انجام شده است.

رزم افزود :  طی سال  گذشته 16نفر  قاتل فراری در استان دستگیر شدند و هم اکنون نیز  هیچگونه پرونده قتلی  که قاتل آن فراری باشد در استان  ایلام وجود ندارد.

وی به8 جرم اول استان ایلام اشاره کرد وبیان داشت : در سال گذشته به ترتیب سرقت، قتل عمدی، تصادفات فوتی، ادم ربایی، خودکشی، تهدید فضای مجازی و ربا خواری از اتهام های اول استان ایلام  بوده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار