استاندار ایلام گفت:احداث پارک کتاب به عنوان فضایی که شرایط فروش و مطالعه همزمان دران مهیا باشد ضرورت اکنون ایلام است.
کد خبر: ۴۹۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 14 September 2017
  به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید در اولین نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان ایلام اظهارکرد: باید با تعیین مکان مناسب از سوی شهرداری، بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری و ورود به این زمینه ترغیب کرد تا علاقمندان به کتاب و کتابخوانی درفضایی در شان کتاب و اندیشه به مطالعه یا تهیه کتاب های مورد نیاز خود بپردازند.
 
مروارید همچنین با یادآوری اینکه استان ایلام دارای مفاخر ادبی، فرهنگی، علمی و هنری زیادی است گفت: نبود سرای مفاخرحلقه مفقوده محفل مفاخر است.
 
وی به اعضا حاضر دراین نشست تاکید کردکه که باید به طور جدی ایجاد یک سرای مفاخر در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گیرد.
 
وی از اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام به عنوان مجری اصلی احداث و مرمت کتابخانه های استان خواست، روند تکمیل کتابخانه های در دست ساخت به ویژه کتابخانه مرکزی را تسریع بخشیده و اولویت اصلی را در تکمیل کتابخانه مرکزی قرار دهند.

** شاخص کشوری استان ایلام در زمینه کتابخانه ها مطلوب و قابل قبول است
 
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام نیز در این نشست گفت: بر اساس شاخص های سال 94 یک درصد کتابخانه های موجود کشور متعلق به استان ایلام است که با توجه به جمعیت استان شاخص قابل قبولی است.
 
رحمت اله قیصوری اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و احداث کتابخانه ها در مناطق مختلف کشور به ویژه نقاط روستایی و محروم در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی افزود: با توجه به اهمیت مساله کتاب و کتابخوانی طبق بخشنامه ها باید تعرفه حامل های انرژی کتابفروشی ها و ناشرانی که در مناطق مسکونی فعالیت می کنند با تعرفه فرهنگی محاسبه و پرداخت شود.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام هم گفت: هم اکنون 40 باب کتابخانه نهادی و روستایی با 30 هزار متر مربع در استان ایلام وجود دارد که باید تا بر اساس چشم انداز سند 1404 وسعت کتابخانه های استان به 40 هزار متر افزایش یابد.
 
مراد جلیلیان یادآور شد: هم اکنون تکمیل کتابخانه مرکزی استان ایلام و به بهره برداری رساندن آن در هفته کتاب سال جاری، تکمیل و تجهیز کتابخانه های سراب ایوان، بدره، رزمندگان ایلام از اولویت های مهم این نهاد است.
 
وی اظهار کرد: بنیاد برکت 20 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز کتابخانه ها به استان ایلام اختصاص داده است که از این رقم 2 میلیارد ریال آن برای برخی کتابخانه های استان چون ایوان، دشت عباس، ایلام و بدره تعیین تکلیف شده است.
 
جلیلیان از فرمانداری، بخشداری و دهیاری های استان خواست برای ایجاد کتابخانه های روستایی ساختمان های بلااستفاده موجود در روستاها را در اختیار نهاد کتابخانه های استان برای تبدیل به کتابخانه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق روستایی قرار دهند.
 
36 هزار نفر از جمعیت 580 هزار نفری ایلام عضو کتابخانه های عمومی این استان هستند.

551هزار عنوان کتاب در مخزن کتابخانه های استان ایلام وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار