مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در سطح جامعه، گفت: کار ثبت و تکمیل ۵۰ موقوفه ایلام در سامانه جامع موقوفات در سال جاری انجام‌شده است.
کد خبر: ۴۹۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 18 September 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شهیدی اظهار کرد: کار ثبت و تکمیل ۵۰موقوفه ایلام در سامانه جامع موقوفات در سال جاری انجام‌شده و در 5 ماهه اول سال جاری 16 وقف جدید در مناطق مختلف این استان ثبت‌شده است.

وی با بیان اینکه این موقوفات با نیت ساخت مسجد و حسینیه، دارالقرآن و کمک به ایتام ثبت‌شده است، افزود: این وقف‌ها در شهرستان‌های دره شهر، دهلران، ایلام و چرداول به ثبت رسیده که آثار و برکات فراوانی در راستای خدمات عام‌المنفعه و کمک به نیازمندان خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به اینکه وقف نقش مهمی در راستای کمک به نیازمندان جامعه دارد،عنوان کرد: همچنین سه قطعه زمین، هم‌زمان با دهه ولایت در روستای پشته ماژین شهرستان دره شهر به مساحت 1050 متر  توسط علی میردریکوند، محمدحسین میردریکوند و بهادر شیرولی با نیت ساخت مسجد، دارالقرآن و خانه عالم وقف‌ شده است.

شهیدی با اشاره به اینکه ثبت موقوفات مانع از موقوفه خواری و کسب عواید موقوفات توسط افراد سودجو می‌شود، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش همکاران در اداره حقوقی و ثبتی، 8 حکم قضایی به نفع موقوفات استان صادرشده که از این تعداد 6 حکم قطعی شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ وقف نقش مهمی در حوزه اقتصاد مقاومتی دارد، تصریح کرد: باید فرهنگ وقف در سطح جامعه بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد و این سنت حسنه در متن جامعه به‌خوبی نهادینه شود که در این راستان رسانه‌ها نقش مهمی بر عهده‌دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار