سرهنگ رضا همتی زاده؛
رئیس پلیس راه استان ایلام از اجرای طرح ویژه بازگشایی مدارس از ابتدای مهر ماه خبر داد و گفت: با شروع مدارس پلیس راه استان با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره کل آموزش و پرورش اقدام به ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه جاده می نمایند.
کد خبر: ۴۹۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 18 September 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ رضا همتی زاده  گفت: دانش آموزان از آسیب پذیر ترین قشر در میان عابرین پیاده می باشند زیرا بدلیل ویژگی های خاص  کودکانه خود قادر به تشخیص خطرات عبور و مرور در جاده ها نمی باشند و تنها راه جلوگیری از این امر فقط آموزش و فرهنگ سازی است.
 
وی افزود: باید مسائل ایمنی  و رفتارهای صحیح ترافیک را به صورت عملی به دانش آموزان با استفاده از ابزارهای مختلف آموزش داد.  
 
رئیس پلیس راه ایلام گفت : طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده به منظور آرام سازی ترافیک در جهت کاهش سرعت  با استفاده از خط کشی عابر پیاده ، تابلوی محدودیت سرعت ،  نصب چشم گربه ای ، چراغ چشمک زن ، سرعت کاه رانندگان را آگاه کرد.
 
این مقام انتظامی عنوان کرد:بیشترین حوادث برای دانش آموزان در زمان رفتن به مدرسه یا برگشتن به منزل در حالی رخ می دهد که آنها در حال انتظار سرویس و یا سوار پیاده شدن از آن هستند.
 
توصیه های این مقام انتظامی  به والدین جهت یاد آوری به فرزندانشان:  
۱- دانش آموزان در محلی امن در کنار جاده و دور از رفت و آمد خودروها در انتظار سرویس مدارس مدرسه باشند.  
 
۲- دانش آموزان تا هنگامی که خودرو کاملا متوقف نشده و راننده اجازه ورود نداده سوار سرویس نشوند و از علیه و شتاب پرهیز نمایند.
 
۳- سرویس مدرسه همانند یک کلاس است و راننده معلم آن . پس حتما باید دانش آموزان یاد داد که به حرف راننده توجه کنند و روی صندلی خود بنشینند و کمربند ایمنی خود را ببندند و از جای خود بلند نشوندزیرا با یک ترمز گرفتن ساده به دلیل سبک بودن وزن آنها امکان پرتاب شده به جلو وجو دارد که احتمال آسیب دیدگی برای آن‌ها بوجود می آید.
 
۴- بیرون بردن دست و سر از پنجره خودرو ممنوع و خطرناک می باشد
 
۵- به رانندگان سرویس تذکر داده شود که دانش آموزان را از نزدیکترین محل به منزل سوار یا پیاده کنند  تا مجبور نباشند برای سوار شدن  از عرض  جاده عبور کنند.  
 
۶- دانش آموزان از شلوغ کردن در داخل سرویس مدرسه خودداری کنند تا موجب حواس پرتی راننده نشود. /م
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار