امام جمعه آبدانان گفت: شکوفایی فرهنگ عاشورا و فراگیر شدن سیره و منش سالار شهیدان دو عالم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مدیون عزاداری های سنتی و مدیریت و مشارکت مردمی این واقعه تاریخی است.
کد خبر: ۴۹۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 18 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام حسین حاجیلری در همایش هیات های مذهبی شهرستان آبدانان ، هیات های مذهبی را طلایه داران خدمت به معارف الهی ذکر کرد و افزود: ماه پرشور و با عظمت محرم منشا همه مبارزات حق علیه باطل و خیزش های انقلابی و بصیرت افزایی های دینی است.
 
وی عزاداری سرور و سالار شهیدان را اوج عبادت و بندگی خدا عنوان کرد و یادآور شد: بسترسازی های لازم، اطلاع رسانی به موقع، هماهنگی های بین بخشی و اقناع افکار عمومی از مهم ترین وظایف و رسالت مسئولان تشکل های مردمی است.
 
امام جمعه آبدانان با تجلیل از ذاکران ، مداحان و متولیان عزاداری سرور و سالار شهیدان اضافه کرد: دست اندرکاران مراسم ماه محرم لازم است با دعوت از علما و روحانیون و همچنین جذب و تشویق جوانان و نوجوانان در قالب برنامه های منسجم و متنوع بر شکوه و عمق بخشی به آئین های عزاداری در سطح شهرستان بیافزایند.
 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آبدانان نیز در این مراسم گفت: امسال 700 نفر از معتمدان و عناصر فعال فرهنگی در قالب 630 تشکل مردمی در سه شهر و 43 روستا مسئولیت برگزاری مراسم دهه اول محرم را در شهرستان بر عهده دارند.
 
حجت الاسلام احمد اسماعیلی افزود: 30 نفر از مبلغان علوم دینی از حوزه های علمیه قم و روحانیون مقیم دهه اول محرم مشغول اقامه عزای مصیبت حضرت امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت در سطح شهرستان آبدانان خواهند شد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار