معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین با تاکید بر اینکه ایران به همه تعهدهای خود در برجام پایبند بوده و به آنها عمل کرده است، ایجاد هر گونه تعهد اضافی پسابرجامی در این زمینه را برای تهران رد کرد.
کد خبر: ۴۹۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 20 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "آلکسی کارپوف" در این خصوص، گفت: انجام تعهدات ایران در چارچوب برجام به همان صورتی که از آغاز اجرای توافق تا کنون بوده، ضامن دریافت گزارش فراگیری از آژانس بین المللی انرژی اتمی است مبنی بر اینکه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی فقط ماهیت صلح آمیز دارد. 

معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین به خبرگزاری اسپوتنیک، اظهار داشت: مهم است آژانس گزارش کامل خود را ارائه کند که برنامه هسته ای ایران ماهیت صلح آمیز دارد و هیچ گونه انحرافی به سوی اهداف دیگرمشاهده نشده است.

وی گفت: با ادامه روند کنونی توسط ایران، این رویداد (گزارش آژانس) زود ارائه خواهد شد. 

این مقام روس همچنین تصریح کرد: دلیلی ندارد که شرایط اضافی در مورد اوضاع ایران و کنترل فعالیت های این کشور پس از پایان دوره اعتبار برجام وضع کرد.

کارپوف گفت: برجام برای 15 سال پیش بینی شده است، اما مهم ترین موضوع برای ما صدور گزارش فراگیر آژانس است که پس از پنج سال (2021) صادر خواهد شد. 

روسیه یکی از شش عضو گروه 1+5 همراه اتحادیه اروپا و چین از برجام حمایت می کند و مقام های این کشور بارها بر این موضع خود تاکید کرده اند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم امروز موضع گیری دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و اظهارات وی در باره برجام در نشست مجمع عمومی سازمان ملل را غیرقابل قبول و نگران کننده خواند.
 
به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف در جمع خبرنگاران پس از دیدار با رکس تیلرسون همتای آمریکایی در نیویورک، گفت: اظهارات ترامپ در باره تهران و تاکید بر موضع غیرقابل پذیرش و انتقاد شدید از برجام توافق حل کننده برنامه هسته ای ایران، جای نگرانی خاص دارد. 

وی افزود: وزیران خارجه شش کشور عضو گروه 1+5 و وزیر خارجه ایران نشستی را برگزار می کنند که در آن روند اجرای برجام بررسی خواهد شد. 

وزیر خارجه روسیه گفت: ارزیابی های حرفه ای آژانس بین المللی انرژی اتمی و یوکیا آمانو مدیرکل این آژانس را که بارها تاکید کرده، ایران منصفانه تمامی تعهدات خود را اجرا می کند، مبنا قرار می دهیم. از برجام و توافق طرف ها (برای حل مساله هسته ای ایران) که با خرسندی از طرف جامعه جهانی پذیرفته شد و ثبات منطقه ای و در سطح گسترده تر امنیت بین المللی را تحکیم بخشید، دفاع خواهیم کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار