مرادیگانه ؛
فرماندار شهرستان چرداول گفت :این فصل نماد و تجلی زدودن غبار جهل و شکفتن غنچه های دانش ، حیات و توسعه یک جامعه بوده چرا که در اموزه های دینی مسلمانان فضیلت علم و دانش بسیار مورد تاکید است.
کد خبر: ۴۹۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 23 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  فرماندار شهرستان چرداول در آیین بازگشایی مدارس و زنگ انقلاب در مدرسه خدیجه کبری (س)شهر سرابله گفت: تبیین ویژگی ها و ارزش های والای دفاع مقدس یکی از ضروریات موضوع تعلیم و تربیت در نظام آموزشی کشور است.
 
مراد یگانه افزود: بازگشایی مدارس در مهر ماه در واقع نوعی بهار در پاییز است ، این فصل نماد و تجلی زدودن غبار جهل و شکفتن غنچه های دانش ، حیات و توسعه یک جامعه بوده چرا که در اموزه های دینی مسلمانان فضیلت علم و دانش بسیار مورد تاکید است.
 
وی در ادامه به فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس پرداخت و یادآور شد: با ایثار و جانفشانی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و خلق حماسه های ماندگار امروز مردم در آرامش و آسایش کامل در مسیر تعالی آموزش و پرورش قرار گرفته اند و این امنیت پایدار مرهون دفاع مقدس بوده و تبیین ویژگی ها و ارزش های والای دفاع مقدس یکی از ضروریات موضوع تعلیم و تربیت در نظام آموزشی کشور است.
 
فرماندار چرداول تاکید کرد: سیستم آموزشی ایران در ساختار دچار نواقص و مشکلاتی است و احتیاج به یک دگردیسی در نظام آموزشی دیده می شود و باید قدرت تخیل و خلاقیت را پرورش و دانش آموزان را خلاق بار بیاوریم.
 
یگانه اضافه کرد: کشورهای بزرگ دنیا دانش بنیان هستند و دانایی محوری باید سرفصل همه برنامه های آموزشی کشور قرار گیرد و علیرغم تولید علم هنوز تا رسیدن به اهداف برتر فاصله داریم و کیفیت بخشی به سیستم آموزش و پرورش یک اصل غیر قابل انکار است.
 
وی نگاه دولت تدبیر و امید به توسعه فضاهای آموزشی را منحصر بفرد دانست و افزود: از محل اعتبارات تملک دارایی در سال جاری بالغ بر 55 میلیارد
 
ریال به حوزه آموزش و پرورش جهت ساخت و تعمیرات فضاهای آموزشی اختصاص یافته است که بی سابقه بوده و نشانگر توجه و اهتمام دولت به موضوع آموزش و پرورش بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته است.
 
مدیر آموزش و پرورش چرداول نیز گفت: با نگاه ویژه مدیران استانی و شهرستانی زمینه تحصیل برای دانش آموزان این شهرستان در تمام مقاطع تحصیلی فراهم شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
اکبر زمانی اضافه کرد: با همکاری سپاه پاسداران تابستان امسال 10 فضای آموزشی مرمت و رنگ آمیزی شد و با کمک 80 میلیون ریالی خیرین تعدادی از مدارس را نوسازی کردیم و برای اولین بار در سطح استان ایلام هنرستان کشاورزی با 14 کلاس درس در سرابله در سال تحصیلی جدید شروع به فعالیت خواهد کرد.
 
وی افزود: حدود 7 هزار دانش آموز پسر و دختر چرداولی با حضور یک هزار معلم در 127 فضای آموزشی و 383 کلاس درس سال تحصیلی 97 - 96 را آغاز می کنند. 
 
همزمان با اول مهرماه هفت هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان چرداول فعالیت آموزشی خود را در 127 مدرسه آغاز کردند.
 /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار