معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: کشتارهای غیر مجاز تهدیدی جدی برای سلامت و بهداشت مردم استان است.
کد خبر: ۴۹۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱ 23 September 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ حشمت اله عسگری روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اطهار کرد:در کشتارگاه نظارت مستمر بر سلامت کشتارها انجام می گیرد اما در کشتارهای غیر مجاز این امکان وجود ندارد که همین امر موجب شیوع بیماریهای مشترک دام و انسان می شود.
 
وی ادامه داد: شورای تامین و مراجع قضایی نسبت به بازرسی و برخورد با کشتارهای غیر مجاز اقدام کنند تا علاوه بر حفظ سلامت شهروندان، کشتارگاه ایلام با تهدید تعطیلی مواجه نشود.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز گفت: حدود 75 قصابی در شهر ایلام وجود داشت که اکنون تنها 25 مورد انها به فعالیت خود ادامه می دهد.
 
یاراله نصیری اظهار کرد: بیشتر کشتارهای غیر مجاز در مهدی آباد و حاشیه شهر ایلام فعالیت دارند که 80 درصد آنها مجوز ندارند.
 
وی ادامه داد: پایین بودن قیمت گوشت در کشتارهای غیر مجاز موجب ورشکستگی قصابی های داخلی شهر ایلام شده و به همین خاطر بیشتر آنها تعطیل شده اند.
 
وی تاکید کرد: تداوم این رویه موجب ورشکستگی صنعت کشتارگاه استان و بیکاری کارگران این کشتارگاه می شود به همین دلیل باید اقدام جدی صورت گیرد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار