حامیان وسیاسیون دوستدار "محمدر رضا مروارید" بهتراست با طرح چنین موضوع آسیب زایی که تاکنون نخبگان زیادی را دراین استان به مسلخ کشیده و نام وآوازه آنها را لگد مال نموده خودداری و مراقب عیار بالای مروارید ایلام باشند .
کد خبر: ۵۰۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰ 03 October 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::اسمش سیاست است، می گویند پدر ومادر ندارد ،تا بوده هم چنین بوده ،بخاطرش چه بسیار پدران که فرزندان خود را عاق کرده وچه بسیار فرزندان را درمقابل پدران خود قرار داده است . ذاتش حقه است وتزویر و برای برتری جویی نسبت به حریف ،گاها با دروغ و سایر مظاهر بد اخلاقی نیز عجین می شود.

"جمله یا ضرب المثل "سیاست پدر و مادر ندارد" را بارها از زبان دوستان و آشنایان در مذمت سیاست شنیده ایم.مهم ترین دلیلی که در نهی طرف از عمل سیاسی به کار برده می شود و کلام را ختم می کند همین گزاره و اصل بنیادین است که عقل سلیم لابد از پذیرش آن است. داشتن "زندگی پاک" و به دور از آلودگی مستلزم آن است که از سیاست که معادل کلک و حقه و دروغ است دوری کرد. سیاست مقوله ای است جدا از زندگی عادی و روزمره. پرداختن به سیاست وارد کردن امری اضافه به زندگی عادی است که آن را آلوده ساخته و در مسیر دیگری می اندازد. سیاست خارج از زندگی روزمره است".

برای رسیدن به قدرت باید سیاسی بود ،لازمه سیاسی بودن هم عدول از بسیاری از خصوصیات مثبت اخلاقیست . بی آلایش بودن وصداقت و پهن کردن سفره دل با آدم سیاست ورز همخوانی ندارد ،آدم سیاسی آرمان دارد و گاها از این آرمانش برای تصاحب قدرت ورسیدن به آمال دنیوی بهره می گیرد. در دنیای سیاسی امروزی که مردم سالاری وآزادی بیان از جلوه های مهم کارسیاسی وحزبی محسوب می شوند به خودی خود یک امتیاز بارز وبرجسته به حساب می آیند، ولی همه برجستگیهای اخلاقی را نمی توان در سیاست ورزی جستجوکرد.

این روزها با پایان ماموریت "محمدرضا مروارید" در کسوت استاندار ایلام، زمزمه هایی مبنی بر تشویق وی برای ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی به گوش می رسد ،اگرچه تاکنون این موضوع در فضای مجازی ودربین کانالهای تلگرامی مطرح شده است ،اما امروز در مراسم تکریم مروارید از زبان برخی سیاسیون و چهره های سرشناس استان، این زمزمه ها به درخواست هایی رسمی به وی برای ورود به رقابتهای انتخابات مجلس شورای اسلامی 98مبدل شد.

همه ما نیک می دانیم که سرمایه اجتماعی که این سالها محمدرضا مروارید دست وپا کرده است ،نه از منظر سیاست ورزی ویا وابستگی حزبی وی، بلکه به خاطر پیشینه خانوادگی و عقبه ارزشمندیست که محمدرضا و ابوی مرحوم وی در استان ایلام کسب کرده است.

خلوص ویکرنگی "مروارید" ،صداقت وبی آلایش بودن و مهمتراز همه مردم داری او ،از" محمدرضا "شخصیتی برجسته ودوست داشتنی ساخته که این برجستگی بعنوان عقبه ای سترگ برای سالهای سال ، همواره پشت سر وی قرار داشته و چهره او را در تاریخ ایلام ماندگار خواهد کرد.

از سویی همگان می دانند که نحوه انتخاب در استان ایلام بدلیل تفوق نگاههای قومی وقبیله ای با شیوه های نماینده گزینی مرسوم بر اساس روشهای شایسته سالارانه متفاوت است . بابررسی انتخابات ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و شورای های شهر ،در خواهیم یافت که بسیاری از راه یافتگان به مجلس یا شوراهای شهر ،نه بخاطر توانمندی ها و برخورداری از وزن سیاسی یا اجتماعی، بلکه با تکیه بر عقبه قومی وقبیله ای گزینش شده اند.

بنابراین وسوسه نمودن مروارید برای ورود به این عرصه خطیر با وجود نوع نگاههای رایج در سطح استان ،ریسک خطر ناکی برای این شخصیت مهم و مطرح در سطح ملی محسوب می شود .

شاید جو فعلی حاکم بر بخشی از فضای مجازی وشبکه های اجتماعی متاثر از اتفاقات سیاسی اخیر کفه ترازو را به نفع مروارید سنگین نموده باشد .اما لازم است که این حقیقت مهم را نیز مد نظر داشته باشیم که تمام مردم مناطق مختلف استان عضو شبکه های اجتماعی و تلگرامی نبوده وچه بسیار کاندیداهایی در ادوار مختلف بوده اند که با وجود کمپین های حمایتی بالای ده هزار نفر ،آرای ریخته شده به صندوقهای رای به نام آنان از دو یا سه هزارنفر عبور نکرده است.

حامیان وسیاسیون دوستدار "محمدر رضا مروارید" بهتراست با طرح چنین موضوع آسیب زایی که تاکنون نخبگان زیادی را دراین استان  به مسلخ کشیده و نام و آوازه اشان را لگد مال نموده خودداری و مراقب عیار بالای مروارید ایلام باشند .همه باید مواظب باشند که مروارید گران بهایی که سالهاست در صدف اخلاقمداری و صداقت وپاکی محفوظ مانده را در قمار کثیف سیاسی و رقابتهای فاقد اصول استان ایلام ،ارزان از دست ندهند. اصولا صداقت ویکرنگی ونجابت مروارید با بداخلاقی ها و حقه بازیهای سیاسی همخوانی نداشته وهمین موضوع برای دور ماندن وی از این بازی ها کفایت میکند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار