به نظر می رسد مقادیر اندک از تعداد زیاد مواد شیمیایی گیاهی می تواند پتانسیل بیشتری برای ارائه اثرات مفید نسبت به مقادیر زیاد از تعداد کم مواد شیمیایی گیاهی داشته باشد.
کد خبر: ۵۰۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴ 08 October 2017
به نظر شما بهترین مکمل ها برای مقابله با سرطان پروستات چه چیزهایی هستند؟ این پرسشی جالب توجه است و کارشناسان روی پاسخی یکسان توافق ندارند. با این وجود، مهم‌ترین نکته این است که نامزدهای بسیاری در این زمینه وجود دارند و هر یک از آنها دارای ویژگی هایی مثبت هستند که آنها را در جریان رقابت نگه می دارند.

اتحادی برای مقابله با سرطان پروستات!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ایزی هلث آپشنز"، در این مطلب به چهار مورد از بهترین مکمل ها برای مقابله با سرطان پروستات اشاره می شود. یکی از یافته های مرتبط این است که ترکیب این مکمل ها می تواند یک هم نیروزایی ویژه را ایجاد کند، جایی که 1+1+1+1 بزرگتر از 4 می شود. هم نیروزایی مشابه ممکن است زمانی که دو یا سه مورد از مکمل ها را ترکیب کنید نیز رخ دهد.

آنچه پژوهشگران کشف کرده اند این است که در صورت ترکیب پودر انار، پودر بروکلی، پودر زردچوبه و پودر کنستانتره چای سبز با یکدیگر، این ترکیب می تواند روی پیشرفت سرطان پروستات اثرگذار باشد، حتی اگر مقادیر واقعی هر ماده اندک باشد.

به نظر می رسد مقادیر اندک از تعداد زیاد مواد شیمیایی گیاهی می تواند پتانسیل بیشتری برای ارائه اثرات مفید نسبت به مقادیر زیاد از تعداد کم مواد شیمیایی گیاهی داشته باشد. این به معنای آن است که مصرف مقدار کم از میوه ها و سبزیجات متنوع می تواند فواید بیشتری در مقایسه با مصرف مقدار زیادی از تعدادی اندک از مواد غذایی گیاهی داشته باشد.

همچنین، پژوهشگران دریافتند که مصرف میوه ها و سبزیجات متنوع با کاهش التهاب و بهبود عملکرد شناختی (به عنوان مثال، توجه، حافظه، عملکرد اجرائی، و وضعیت ذهنی بهتر) مرتبط است.

در این مطالعه که با حضور 199 شرکت کننده انجام شد، این افراد به دو دسته تقسیم شده و طی یک بازه زمانی شش ماهه یک گروه مکملی حاوی ترکیب انار، بروکلی، زردچوبه و چای سبز و گروه دیگر دارونما دریافت کردند. در میان افرادی که دارونما دریافت می کردند، سطوح آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) حدود 50 درصد افزایش داشت، در شرایطی که بین افراد دریافت کننده مکمل هیچ افزایشی مشاهده نشد. در میان مردانی که دارونما دریافت کرده و سرطان پروستات پیشرفته‌تر داشتند، افزایش 70 درصدی در آنتی ژن اختصاصی پروستات مشاهده شد.

مکمل مورد استفاده در این مطالعه تنها به منظور استفاده در این مطالعه تولید شده بود. با این وجود، مردان ممکن است با مصرف این مکمل ها به صورت مستقل نیز از فواید آنها بهره‌مند شوند. شاید گزینه بهتر دنبال کردن یک رژیم غذایی باشد که این چهار ماده غذایی تا حد امکان و حتی روزانه در آن جای دارند.

انار برای سرطان پروستات

انار میوه ای سرشار از آنتی اکسیدان است که آب، پوست (خوراکی نیست) و دانه های آن دارای ویژگی های ضد سرطانی هستند. به عنوان مثال، مطالعه ای جدید نشان داده است که عصاره پوست انار رشد سلول های سرطان پروستات را مهار می کند و همچنین آپوپتوز (خودکشی سلولی) را بهبود می بخشد. مطالعه دیگر در دانشگاه آلاباما نیز نشان داده است که میوه انار، و همچنین روغن، عصاره و آب آن دارای ویژگی های ضد تومور، ضد التهاب، و ضد رشد سریع هستند.

بروکلی برای سرطان پروستات

تمامی سبزیجات چلیپایی حاوی یک ماده ضد سرطان قوی به نام سولفورفان هستند، اما بروکلی به طور ویژه سرشار از این ماده شیمیایی گیاهی است. سولفورفان آنزیم های محافظتی بدن را ارتقا می دهد، به حذف مواد شیمیایی سرطان‌زا کمک می کند، و روی سلول های بنیادی سرطان متمرکز می شود که در رشد تومور نقش اصلی را ایفا می کنند.

عصاره چای سبز برای سرطان پروستات

عصاره چای سبز سرشار از کاتچین ها، به ویژه EGCG، یا اپی‌گالوکاتچین-3-گالات است، که قوی‌ترین عنصر ضد سرطان چای سبز به نظر می رسد. مطالعات روی حیوانات و انسان ها نشان داده اند که عصاره چای سبز می تواند رشد و پیشرفت سرطان پروستات را به تاخیر انداخته و همچنین سطوح PSA را کاهش دهد. کاتچین های موجود در چای سبز می توانند در پیشگیری از بیماری نیز موثر عمل کنند.

زردچوبه برای سرطان پروستات

زردچوبه ادویه ای زردرنگ است که ماده فعال اصلی آن به نام کورکومین شناخته می شود. کورکومین آنتی اکسیدانی قوی دارای ویژگی های ضد التهاب و ضد سرطان است. یکی از بهترین روش ها برای بهره‌مندی از فواید زردچوبه افزودن آن به برخی سبزیجات است. مطالعات نشان داده اند که ترکیب زردچوبه با سبزیجات چلیپایی (به عنوان مثال، بروکلی، کلم، گل کلم)، شلغم، کلم قمری و شاهی آبی می تواند به طور قابل توجهی خطر سرطان پروستات را کاهش داده و در کاهش رشد تومورها نیز موثر باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار