معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام از راه اندازی پنجمین پایگاه خدمات اجتماعی این سازمان در شهرستان دره شهر خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 10 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛زهرا همتی اظهار کرد: پایگاه های خدمات اجتماعی در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهرها راه اندازی و پایگاه پنجم استان در روستای چم ژاب شهرستان دره شهر ایجاد شده است.
 
وی ارزیابی محله، شناسایی و اولویت بندی آسیب ها و افراد آسیب دیده و ارجاع آنها به ارگان های مرتبط برای دریافت خدمات تخصصی و برنامه ریزی برای پیشگیری و کنترل آسیب ها با مشارکت افراد محله را از جمله فعالیت های این پایگاه ها برشمرد.
 
وی با بیان اینکه در این پایگاه ها چهار نفر شامل مسئول، مشاور، مددکار و پذیرش فعالیت دارند گفت: این افراد همچنین گروه های داوطلب در محلات را تشکیل داده تا در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی این مناطق مشارکت کنند.
 
همتی توسعه پایگاه های اجتماعی در حاشیه شهرها را در دستور کار بهزیستی این استان دانست و از برنامه ریزی این سازمان برای ایجاد یک پایگاه دیگر در شهر ایلام در سال جاری خبر داد.
 
وی اظهار کرد: اکنون در مجموع پنج پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی در مناطق حاشیه شهرستان های دره شهر، بدره، سیروان و ایلام فعالیت دارند.
 
وی با بیان اینکه پایگاه خدمات اجتماعی شهرستان ایلام در چوار و منطقه بانبرز دایر هستند، افزود: در این مراکز که توسط بخش خصوصی با نظارت بهزیستی فعالیت دارند مددکاران و مشاوران مستقر در این پایگاه ها ضمن رفع مشکلات روحی، روانی و اجتماعی ساکنان این مناطق در صورت نیاز آنها را به مراکز بهزیستی ارجاع می دهند.
 
به گفته معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام، در مناطقی از استان که پایگاه خدمات اجتماعی وجود ندارد گشت سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز در سکونتگاه های غیر رسمی تردد و افرادی که نیازمند ارایه خدمات مددکاری باشند را شناسایی و به آنها خدمات لازم ارائه می کنند.
 
اداره کل بهزیستی ایلام با 25هزار مددجو در چهار حوزه توانبخشی، فرهنگی و پیشگیری، اجتماعی و مشارکتهای مردمی و اشتغال به عموم مردم و مددجویان خدمت ارایه می کند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار