مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: 100 هزار نقشه، بروشور و کتابچه راهنمای معرفی این استان بین زائران اربعین 96 توزیع می شود.
کد خبر: ۵۰۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 11 October 2017
به گزارش تابناک یلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: این تعداد اقلام تبلیغاتی در 6 پایگاه اطلاع رسانی در ورودی های استان توزیع خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: علاوه بر این 30 هزار نقشه و بروشور مسیر مهران تا شهرهای مذهبی کربلا و نجف در شهر مهران بین زائران اربعین توزیع می شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: سال گذشته در ایام اربعین 2 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهرهای ایلام و مهران دایر شد که امسال به پنج نمایشگاه افزایش می یابد.
 
شنبه زاده افزود: این نمایشگاه ها در کنار پنج موکبی که از ورودی شهر مهران تا پایانه مرزی دایر می شود برپا خواهد شد.
 
وی یادآور شد: برای زمان برگشت زائران نیز در خروجی های استان از جمله شباب، دهلران و ایوان نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان با همکاری بخش خصوصی برپا می شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: تیم های مشترک نظارت بر واحدهای پذیرایی بین راهی، اماکن اقامتی و سرویس های بهداشتی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات تشکیل شده است.
 
شنبه زاده افزود: در مرکز استان 2 تیم و در تمامی شهرستان های استان نیز یک تیم نظارتی تشکیل و به صورت مرتب بر عملکرد واحدها نظارت می کند.
 
وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه مشکل و تخلفی ابتدا به ارگان مربوطه تذکر لازم داده می شود و سپس گزارش آن به استاندار ایلام ارائه خواهد شد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در خصوص فعالیت آژانس های خدمات مسافرتی استان در زمینه صدور روادید برای زائران اربعین نیز گفت: 26 آژانس در استان فعال است که برای همکاری با دفاتر خدمات زیارتی در زمینه صدور روادید آمادگی دارند.
 
شنبه زاده افزود: با توجه به حجم بالای زائران اربعین دفاتر خدمات زیارتی به تنهایی توان انجام کار را ندارند و در این زمینه آژانس های مسافرتی نیز می توانند بخشی از کار را بر عهده بگیرند.
 
وی تاکید کرد: از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از ستاد ملی اربعین درخواست شده است مجوز لازم برای فعالیت آژانس های خدمات مسافرتی در زمینه صدور روادید در ایام اربعین صادر شود. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار