فرماندار ملکشاهی گفت: با توجه به شدت باد در کوهستان و شعله ور چندین باره آتش سوزی منطقه صوفی نیاز به بالگرد برای خاموش کردن حریق رخ داده ضروری است.
کد خبر: ۵۰۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 11 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  اسد قاسمی  در جلسه ستاد بحران شهرستان اظهار کرد: علی رغم مهار چند باره آتش سوزی بعلت وزش باد شدید در دامنه های کبیرکوه این آتش سوزی دوباره شعله ور شده است.

وی با اعلام آماده باش تمامی ادارات اجرایی شهرستان گفت: مدیران دستگاه ها و اعضای ستاد بحران با تمام امکانات و نیروی انسانی برای مهار آتش سوزی در منطقه حضور داشته باشند.

فرماندار ملکشاهی با اشاره به اینکه پیگیر حضور بالگرد اطفاء حریق در منطقه هستیم، یادآور شد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه لزوم حضور بالگرد ضروری است.

آتش سوزی منطقه درگناب و صوفی از مناطق جنگلی کبیر کوه از روز دوشنبه آغاز شده و علی رغم مهار این آتش سوزی به علت گستردگی دامنه آتش سوزی و وزش باد شدید این آتش سوزی دوباره شعله ور می شود و همچنان ادامه دارد.

در 6 ماه نخست سال جاری 98 هکتار از اراضی ملی استان ایلام در نقاط مختلف طعمه آتش سوزی شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 48 درصد کاهش یافته است.

یک میلیون و 700 هزار هکتار از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام را جنگل، مرتع و بیابان در برگرفته که شامل 642 هزار هکتار جنگل درختان بلوط و 790 هزار هکتار مرتع است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار