مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از واگذاری مدیریت مجتمع و کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی به این اداره کل خبر داد.
کد خبر: ۵۰۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 12 October 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسن شهیدی بیان کرد: حکم قطعی واگذاری مجتمع آیت الله حیدری به اوقاف و امور خیریه صادر شده که شامل کتابخانه، فضای آموزشی، خوابگاه و پارکینگ است و در سالهای گذشته توسط فرزندان زنده یاد آیت الله حیدری ایلامی اداره می شد.
 
وی ادامه داد: زمین این مجتمع به مساحت 500 متر مربع از محل کمک های مردمی خریداری و ساختمان آن نیز طی این سال ها از محل اعتبارات دولتی و اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه ساخته شده است.
 
مدیرکل اوقاف استان ایلام یادآور شد: ساختمان مجتمع در چهار طبقه دارای یک هزار و 800 مترمربع فضاست و ارزش آن بیش از 30 میلیارد ریال برآورد که می تواند کاربرد آموزشی فرهنگی داشته باشد.
 
به گفته شهیدی، این مجتمع حدود 2 دهه است که به صورت نیمه تعطیل اداره می شود و تنها شماری از کتاب های وقفی مرحوم آیت الله حیدری ایلامی در بخش کوچکی از آن نگهداری می شد و از مابقی فضای ساختمان استفاده مفیدی نشده است.
 
شهیدی با بیان اینکه سرمایه زیادی از بیت المال صرف ساخت این مجتمع شده است، افزود: پس از چند سال پیگیری حقوقی توسط این اداره کل و تلاش همکاران واحد حقوقی و ثبتی در محاکم قضایی استان ، مدیریت 'مجتمع آیت الله حیدری' به این اداره کل واگذار شد.
 
به گفته وی، در خصوص استفاده از این مجتمع در آینده نزدیک تصمیم گیری خواهد شد.
 
مجتمع و کتابخانه آیت الله حیدری ایلام در بلوار شمالی امام خمینی (ره) شهر ایلام قرار دارد.
 
آیت‌الله حیدری ایلامی (ره) در سال 1304 شمسی در شهر ایلام دیده به جهان گشود و پس از تحصیلات نظام قدیم با هجرت به کربلای معلی در کنار بارگاه نورانی امام حسین (ع) به فراگیری علوم دینی نزد استادان به نام آن زمان پرداخت که با ورود این عالم در سال 54 به شهر ایلام نهضت روحانیت در این منطقه جلوه تازه به خود گرفت.
 
وی همواره به همراه مردم در جبهه‌ها حضور داشت و در عملیات فتح میمک که با هماهنگی ارتش و نیروهای عشایر ایلام صورت گرفت فرماندهی عملیات را بر عهده داشت.
 
سرانجام این مرد سنگر و محراب نیمه شب دی ماه سال 1366 دیده از جهان فروبست و پیکر پاکش با تشیع با شکوه مردم ایلام در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار