کارشناس مددکاری مرکز مشاوره پلیس ایلام گفت: بانوان بیشترین مراجعین به مرکز مشاوره پلیس ایلام را تشکیل می‌دهند .
کد خبر: ۵۰۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 13 October 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛فریبا علی‌دوختی اظهار داشت: سال 79 در تهران و چند استان بزرگ مراکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس و دوایر اجتماعی کلانتری‌ها به صورت آزمایشی راه‌اندازی شدند که به دلیل عملکرد مثبت در کاهش پرونده‌هایی که در مراکز قضایی تشکیل می‌شد، از سال 80-81 در سایر استان‌ها از جمله ایلام، این مراکز تشکیل شد.

وی با اشاره به کارهای تخصصی روانشناسی در این مراکز، افزود: قبل از تشکیل پرونده، مشاور با افراد صحبت کرده و اگر موضوع مراجعه آنان در حیطه کار مشاوره باشد، به آنان خدمت رسانی لازم صورت می‌گیرد؛ در بیشتر اوقات، افراد مراجعه کننده به دوایر اجتماعی کلانتری، به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند.

این مددکار اجتماعی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال 96،  دو هزار و 700 مراجعه کننده داشتیم که رضایت نسبی 75-80 درصدی حاصل شد؛ از این میزان، بیش از یکهزار و 200 پرونده در حوزه خانواده تشکیل شد که حدود 68 درصد نیز در این حوزه رضایت حاصل شد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه بیشترین مراجعه کننده به مراکز مشاوره در حیطه خانواده است، گفت: زنان بیشتر به مراکز مراجعه می‌کنند و ما با مساله‌ای به نام مقاومت در مردان که مشاوره را چندان نمی‌پذیرند، روبه رو هستیم؛ زنانی که افسردگی، اضطراب و مسائلی این چنینی دارند با مصاحبه و مشاوره ریشه مشکلات آنان جست و جو می‌شود که غالبا مساله، مشکلات رفتاری بین زوجین است، در این موارد، مشاور با ترغیب و تشویق مردان و تأکید بر عدم تشیکل پرونده قضایی، آنان را به مشاوره دعوت می‌کند.

علی‌دوختی در پاسخ به این سؤال که اگر مراجعین در حین صحبت‌های خود به جرمی اشاره کنند، عکس العمل شما چیست، اظهار داشت: تا شاکی خصوصی نباشد، جرم و سایر مسائل انعکاس داده نخواهد شد.

این مددکار اجتماعی بیان کرد: ادامه درمان مراجعین از سوی مراکز مشاوره پیگیری می‌شود و همۀ مراحل مشاوره نیز رایگان است؛ گاهی از طریق بهزیستی، کمیته امداد و خیرین برای افراد بسته‌های حمایتی نیز در نظر گرفته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار