حاشیه ومتن اولین نشست خبری استاندار ایلام با رسانه ها
نشست خبری امروز به محفلی برای ارایه راهکارها ،درددل ها وبیان نکته نظرات اصحاب رسانه مبدل شد. اما با وجود اینکه خبرهای بسیار خوب ومسرت بخشی از این نشست در خصوص توسعه وتحول ایلام از زبان استاندار ایلام شنیده شد اما این نشست از حاشیه نیز بی نصیب نبود که دراین مطلب در کنار مشروح سخنان استاندار به حاشیه ها نیز پرداخته شده است.
کد خبر: ۵۰۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲ 12 October 2017

امروز صبح اولین نشست خبری استاندار جدید ایلام با اصحاب رسانه استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد .مواضع روزهای اخیر استاندار ایلام در خصوص تعامل مدیران دستگاههای اجرایی استان با رسانه ها و استفاده از ظرفیت آنها در راستای پیشبرد برنامه ها و همچنین توصیه به مدیران در زمینه عدم شکایت از رسانه ها و حتی باز پس گیری شکایت های قبلی از آنان مهمترین موضع استاندار ایلام درخصوص رسانه ها بود که این روزها بازتاب گسترده ای در فضای مجازی وسانه ای استان وحتی کشور داشت .بنحوی که رسانه های یکی از استانهای کشور با گوشزد نمودن این موضع استاندار ایلام ،استاندار ومدیران اجرایی را به پیروی از این موضع توصیه نمودند.

به گزارش تابناک ایلام؛نشست خبری امروز به محفلی برای ارایه راهکارها ،درددل ها وبیان نکته نظرات اصحاب رسانه مبدل شد. اما با وجود اینکه خبرهای بسیار خوب ومسرت بخشی از این نشست در خصوص توسعه وتحول ایلام از زبان استاندار ایلام شنیده شد اما این نشست از حاشیه نیز بی نصیب نبود که دراین مطلب در کنار مشروح سخنان استاندار به حاشیه ها نیز پرداخته شده است.

ابتدا خلاصه سخنان استاندار ایلام که بخشی از آنها در قالب برنامه کاری وبخشی نیز در پاسخ به سوالات خبرنگاران بیان شد به شرح ذیل خواهد آمد:

ذب سرمایه گذاران به استان نیازمند اعطای مشوق های سرمایه گذاری است

*کماکان روز پنج شنبه تعطیل رسمی است و فعلا برنامه‌ای برای تغییر نداریم

*برای تغییر مدیران درصد تعیین نمی‌کنم ولی توانمندی و تخصص و همراهی با دولت شرط ماندگاری مدیران است

*باید زیرساختها را بگونه ای آماده کنیم که همه امور را به بخش خصوصی واگذار کنیم

*ظرفیت های مهم مرز مهران و اربعین,آب و خاک و نفت و گاز مهمترین استعدادهای استان ایلام هستند که باید بارور شوند

ا تمام تلاش پیگیر ایجاد پالایشگاه نفت در استان ایلام خواهم بود زیرا معتقدم نباید ظرفیت نفت و گاز این استان به صورت خام خارج شود.

*اصحاب رسانه چشم و گوش نظام هستند.مسئولین خوب رسانه ها را دیده و حرفشان را بشنوند.

*خدمتگذار مردم و نظام هستم و می خواهم روز رفتن از ایلام مردم از عملکردم راضی باشند.

*اعتقاد دارم رسانه حق دارند نقد کنند.از ظرفیت رسانه ها برای ارتباط با مردم بیشترین استفاده را خواهم برد.

*اولویت ما استفاده از نیروهای بومی متعهد و توانمند برای پست های مدیریتی خواهد بود.

*خداوند ایلام را دوست دارد.این مرز که زمانی تهدید بود امروز به بهترین فرصت برای ایلام تبدیل شده است.

*باید خانه بازار و تولیدی های کوچک را در مسیر اربعین ایجاد کنیم

*زیرساختها را آماده کنیم همه امور را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

*نادیده گرفتن خدمات دولت یعنی نادیده گرفتن خدمات نظام، نباید خدمات دولت و تلاشهای مهندس مروارید را در ایلام نادیده بگیریم.

*باید تلاش کنیم کاستی ها را برطرف کنیم و به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم.

*مشاورین تخصصی و جوان را به کار خواهم گرفت.از ظرفیت جوانان دانش آموخته ایلامی برای مشاوره گرفتن بهره خواهم گرفت.

*ظرفیت باغات و کشاورزی ایلام را نادیده نخواهیم گرفت.از این استعداد استان باید بیشترین بهره را ببریم.

*سه مزیت مرز مهران و اربعین,آب و خاک و نفت و گاز مهمترین استعدادهای استان ایلام هستند که باید بارور شوند.

*می خواهم به جمع آوری اعتبارات ریاست جمهوری و مقوله بسیار مهم اربعین پرداخته و در خدمت به مردم روسفید باشم.

*اعتبارات سال 97 را با جدیت پیگیر هستیم.رایزنی زیادی برای افزایش اعتبارات بخش راه و کشاورزی و آب و خاک داشتیم و در نتیجه در بودجه 97 اعتبارات این دو بخش 5 برابر خواهد شد.

*ارتباط نزدیک و حسنه ای با مجموعه دولت داریم.

*انتقاد بی مایه و پایه نداشته باشیم.انتقاد خوب است ولی خبرخودساخته منتشر نکنید.نقد باید آزاد باشد و صدای مردم به گوش مسئولین برسد.

*رسانه ها چشم و گوش بنده به عنوان استاندار در میان مردم باشند.مشکلات و کاستی ها را به بنده اطلاع دهید.

*فرمانداران و بخشداران را سیاسی و همراه دولت اما معتدل انتصاب خواهم کرد.تلاش میکنم فرماندار و بخشداران را از بدنه وزارت کشور انتخاب کنم.

*بنده به بخش خصوصی اعتقاد وافر دارم.دولت نباید متصدی باشد.تلاش داریم در چهارچوب قانون اختیارات را به بخش خصوصی بدهیم.

*انتقال دفتر نفت و گاز غرب به ایلام از اولویتهای کاری بنده خواهد بود و از روز اول این مورد را با جدیت پیگیری کرده ام.

*در انتصابات، شرکت سهامی تشکیل نخواهم داد.هیچکس سهم و ارثی در بحث مدیریت نخواهد داشت و فقط توانمندی و تعهدو تجربه را ملاک قرار خواهم داد.

*تغییر مدیران بعد از اربعین کلید خواهد خورد.هرمدیری که توانمندی وی اثبات شود خواهد ماند و بقیه تغییر خواهند کرد.

*سهم خواهی را نمیپذیریم ولی پیشنهادات را بدون شک بررسی خواهیم کرد.

*بروکراسی شدید اداری را اصلاح خواهیم کرد.باید زیر پای سرمایه گذاران فرش پهن کرده و زمینه حضور آنها را فراهم کرد.هیچ نامه ای نباید بیشتر از 24 ساعت در یک اداره بماند.باید سریع اقدام شود.تنگ نظری نسبت به سرمایه گذاران را نمی پذیرم..

*فرمانداران و بخشداران را بر اساس تفکر سیاسی و همراهی با سیاست‌های دولت انتخاب می‌کنم و برای ایجاد تغییرات، شتابزده عمل نخواهم کرد.

*برای تغییر مدیران درصد تعیین نمی‌کنم ولی توانمندی و تخصص و همراهی با دولت شرط ماندگاری مدیران است.

*عبدالله بهادری از نیروهای توانمند و با رزومه استان است؛ ایشان موافقان بسیار و البته مخالف‌هایی نیز دارد که برای تصدی سمت معاونت عمرانی استانداری ایلام معرفی شده است.

*از رسانه‌های انتظار دارم از تشکیل باند و تیم رسانه‌ای پرهیز نموده و وحدت رویه داشته باشند‌.

*اگر انتقاد نباشد با رکود مواجه می شویم ولی از تهمت و توهین پرهیز کنیم.

*رسانه‌ها انتقاد کنند ولی انتقادها مایه‌دار باشند.

*هر کدام از مدیران آمار غلطی به رسانه‌ها دادند علاوه بر انتشار به خود من هم گزارش کنند.

*رسما اصلاح‌طلب بودم و هستم و از سال ۶۰ با تفکر تند شروع کردم و اکنون به اجرایی معتدل رسیده‌ام؛ اکنون گرایش اعتدالی دارم و از نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای معتدل استفاده خواهیم کرد.

*افراطی گری را از هر دو جناح نمی‌پذیریم .

*مرزهای جدید، زیرساخت‌های راه، مهار آب‌های مرزی و تصویب منطقه‌ویژه مهران و انشاءالله منطقه‌ی آزاد از برکات اربعین و ظرفیت استان هستند.

*در چهار سال گذشته یک هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان در حوزه‌ی آب و خاک در استان سرمایه‌گذاری ملی شده است.

*نادیده گرفتن خدمات مدیران قبلی نادیده گرفتن خدمات نظام است.

*مهندس مروارید منصوب به ایلام بوده اند و تمام توان خود را بکار گرفته‌اند و ما هم همان روند را ادامه می‌دهیم و اگر ضعفی بوده است برطرف می‌کنیم.

*کشاورزی در ایلام بیشتر در بخش غلات بوده است که باید با تغییر الگوی کاشت به سمت درختان مثمر مثل پسته پیش برویم.

*اگر گفتیم مدیران درب اتاق وزیران را بلرزانند منظورمان این است که با طرح‌های توجیهی برای استان اعتبار بگیرند.

*در بخش سرمایه‌گذاری و جهت رفع بروکراسی اداری هیچ نامه‌ای بیشتر از ۲۴ ساعت در دفتر استاندار نخواهد ماند و نباید نامه‌ای بیشتر از این زمان در دفتر مدیران بماند.

*ستاد توسعه ایلامیان مقیم مرکز تشکیل شود ولی هم این ستاد، هم سیاسیون و هم رسانه‌ها در امر انتصاب‌ها و امور سیاسی دخالت نکنند.

*بروکراسی اداری، تنگ‌نظری شدید در سطح ادارات، عدم همراهی برخی از مسئولان و مردم ازجمله موانع سرمایه‌گذاری در استان است.

*اگر سرمایه‌گذاری وجود نداشته باشد و نتواند در استان سرمایه‌گذاری کند، ما نمی‌توانیم مشکل اشتغال را حل کنیم و باید بروکراسی اداری در ادارات استان رفع شود و هیچ نامه‌ای نباید بیش از 24 ساعت در ادارات بدون جواب باقی بماند.

*رسانه ها نقش مهمی در راستای پوشش و انعکاس مراسم راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی دارند.

*تلاش می شود که مرکز و جایگاهی برای خبرنگاران در پایانه مرزی مهران در راستای انعکاس اخبار ایام اربعین حسینی راه اندازی شود.

حاشیه های نشست خبری استاندار ایلام:

*نشست امروز با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید با قرائت یکی از خبرنگاران منتقد دولت واستاندار پیشین برگزار شد . این پیشکسوت رسانه ای ،که سالها بود بدلیل انتقاد از استاندار پیشین ،در نشستهای خبری حضور نیافته بود ،فرصتی یافت تا حسابی از خجالت استاندار پیشین در آمده و وی را ضعیف ترین استاندار تاریخ ایلام خطاب نماید.

*امروز رسانه های اصولگرا که در طول چهار سال گذشته مجالی برای بیان نکته نظرات خود در استانداری نیافته بودند ،همصدا به مروارید تاخته واز عملکرد ایشان به شدت انتقاد نمودند . دومین رسانه اصولگرا هم سخنان خود را به انتقاد از مشی استاندار پیشین اختصاص داد.

*همصدایی رسانه های اصولگرا در تعریف وتمجید از کلانتری معاون سیاسی استاندار این سیگنال را متصاعد کرد که این رسانه چندان هم بی میل برای ابقای وی در جایگاهشان نیستند وشاید به در می زدند تا دیوار بشنود.

*پس از آنکه مدیر روابط عمومی استانداری بنحوی برنامه یزی نمود تا از یک سمت جلسه،خبرنگاران به نوبت به بیان دیدگاه وطرح سوال بپردازند ،استاندار شیوه فوق را نپیرفت وخودش مدیرت نشست را برعهده گرفت . دراین نشست ابتدا رسانه های اصولگرا سپس اصلاح طلب و بعد از آن رسانه های معتدل به بیان نکته نظرات خود پراختند.

*مدیریکی از رسانه های اصلاح طلب به موضع گیری همکاران اصولگرای خود در انتقاد شدید به استاندار پیشین واکنش نشان داد واین رفتار را برخلاف اخلاق قلمداد نمود.

*برخی از رسانه ها سعی داشتند موضع سیاسی استاندار را جویا شوند ،که استاندار اعلام نمود که قبلا عضو کارگزاران سازندگی بوده اما بخاطر کارهای اجرایی فرصت فعالیت کار حزبی راندارد .اما اصلاح طلب است و مشی اصلاح طلبی را دنبال می کند ولی دنبال سیاسی کاری نیست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار