اما واقعیت این است که بررسی این مساله پرده از برخی بداخلاقی ها و رواج خبرهای فاقد وجاهت می اندازد ،عمل غیر اخلاقی که هرچند برای ترویج یک معروف صورت گرفته است ،عین منکر تلقی می شود. دوستان رسانه ای که این خبر را منتشر کردند باید بدانند راه فرهنگسازی برای حذف برخی عادت های ناروا توسل به اخبار کذب و تحت شعاع قرار دادن رسالت واقعی خبر رسانی صادقانه نیست .
کد خبر: ۵۰۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 15 October 2017

تابناک ایلام ::روز گذشته خبری منتسب به استاندار ایلام در فضای مجازی منتشر شد به این مضمون که " استاندار ایلام ،مدیران دستگاههای اجرایی که سروقت در جلسه حاضر نشده اند را به جلسه راه نداده است " اصل موضوع چیز خوبیست ، واقعا برخی از مدیران دستگاههای اجرایی به دو چیز عادت کرده اند ؛اول اینکه خودشان سر وقت به جلسات حضور نمی یابند دوم اینکه تاخیر نیم ساعته در آغاز جلساتی که خودشان برگزار می کنند ،یک پای ثابت جلسات بدون خروجی آنها شده است.

کسانی که به هردلیلی در جلسات دستگاههای اجرایی دعوت می شوند ،بخوبی تاخیر آغاز جلسات را لمس نموده اند ،مدعوین جلسات به تاخیرهای جلسات عادت کرده اند،عمده تاخیر حضور مدعوین در این جلسات ،شاید نشات گرفته از این موضوع باشد که مدیران به آغاز سروقت جلسات اعتمادی ندارند.

اینکه استاندار جدید ایلام بخواهد با برنامه ریزی و سخت گیری از همین آغاز راه به اصطلاح "گربه را دم حجله بکشد !" بد نیست و اتفاقا باید این کار جناب استاندار را درراستای ترویج وجدان کاری و انضباط اجتماعی به فال نیک گرفت و قدردان این تلاش آقای  استاندار برای بهبود وضعیت جلسات برگزار شده ،خروجی آنها ،برگزار شدن سروقت و حضور به موقع اعضا در جلسه باشیم.

اما واقعیت این است که بررسی این مساله پرده از برخی بداخلاقی ها و رواج خبرهای فاقد وجاهت می اندازد ،عمل غیر اخلاقی که هرچند برای ترویج یک معروف صورت گرفته است ،عین منکر تلقی می شود. دوستان رسانه ای که این خبر را منتشر کردند باید بدانند راه فرهنگسازی برای حذف برخی عادت های ناروا توسل به اخبار کذب و تحت شعاع قرار دادن رسالت واقعی خبر رسانی صادقانه نیست .

همانطور که استاندار ایلام در اولین نشست خبری اشاره کردند ،رسانه ها بعنوان مشاورین آگاه می توانند بدون حب وبغض ، ضعف ها و انتقادات وارده را به همراه راهکاری که پیوست آن باشد ، بصورت مکتوب به استاندار ارایه ویا اینکه در قالب یک تحلیل منطقی منتشر نمایند ،اما اینکه بخواهیم برای جا نماندن از رقابت های خبررسانی به هر کاری متوسل شویم ،هم رسالت خبرنگاری را زیر سوال برده وهم اینکه باعث سلب اعتماد مدیران ارشد استانی شده ایم که قرار است حرف ما رسانه ای ها را بعنوان یک مشاور گوش کنند.

بسیاری از حاضرین جلسه مورد اشاره که اتفاقا از مدیران دستگاههای اجرایی استان بودند در گفتگو با خبرنگار ما از اساس این خبر را کذب نمودند .موضوع این است که اصلا چنین مساله ای اتفاق نیافتاده است و نمی دانیم دوستان رسانه ای بر چه مبنایی چنین خبری را تنظیم ومنتشر نموده اند ؟ موضوع مهمتر اینکه اصلا استاندار ایلام از چنین روحیه ای برخوردار نیستد که بخواهند با پرخاش وتشر، شان وجایگاه مدیران را خدشه دار نمایند.

به هرحال مدیران دستگاهای اجرایی استان از شان وجایگاهی برخوردار بوده و انضباط ووجدان کاری وا جتماعی هم چیز بدی نیست که استاندار یا هر شخصیت دیگری بخواهند اهتمام به آن را به مدیران گوشزد نمایند ،اما اینکه چرا باید ما رسانه ای ها علیرغم اینکه ممکن است به شیوه کاری برخی از مدیران هم نقد داشته باشیم ،اما از چنین شیوه های برخوردی با مدیران ابراز خوشحالی نموده و چنین اتفاق نیافتاده ای را در بوق وکرنا کنیم!

اینکه مدیران ما یا فرد دیگری در کارهای روزانه دارای نظم وانضباط باشند وسروقت در جلسات حاضر شوند چیز بدی نیست اما چیزهای مهمتری هم در جلسات اتفاق می افتد که بهتر است رسانه وافراد دغدغه مند دنبال رفع آنها برای کسب نتیجه بهتر از جلسات باشند .

رسانه ها باید ضمن توجه به نظم وانضباط ، موضوع خروجی جلسات و پیگیری نتیجه جلسه و تصمیمات اتخاذ شده را در جلسه بعدی از مدیران مطالبه نمایند .اصلا دنبال این باشند که این جلسات پرتعداد چند درد از دردهای بیشمار مردم کاسته است ؟! اگر واقعا از هر جلسه برگزار شده یک مشکل از جامعه ما حل می شد ،الان چیزی به نام محرومیت وفقر نداشتیم !مجددا یاد آوری می شود که این موضوع مهم باید در تهیه مطالب وخبرها ملحوظ شود که برای ترویج یک معروف حتما لازم نیست به شیوه هایی که درردیف منکرات قرار دارند متوسل شویم .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار