جلال میرزایی :
از آنجاییکه رونوشت این نامه برای نماینده اصلاح طلب استان در مجلس شورای اسلامی ارسال شده است ،برای روشن شدن موضوع و اطلاع از موضع ایشان به این نامه وانتخاب عبدالله بهادری بعنوان معاون عمرانی استاندار ایلام ،گفتگویی با جلال میرزایی ترتیب داده شد که در ادامه مشروح این گفتگو را می خوانید.
کد خبر: ۵۰۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 15 October 2017

از یک هفته گذشته که خبر انتخاب مهندس عبدالله بهادری بعنوان معاون عمرانی استانداری ایلام منتشر شد،اظهار نظرها وواکنشهای مختلفی به این انتخاب صورت گرفته است .

به گزارش تابناک ایلام ؛عده ای که هرگز نگاههای سیاسی را به توسعه پیشرفت استان گره نزده و تخصص و کارآمدی را ملاکی مهم برای انتخاب مدیران در حوزه های تخصصی وعمرانی قلمداد می کنند ،بهادری رابهترین گزینه برای تحقق آرمانهای توسعه ای استان می دانند.از نگاه این گروه باید استاندار ایلام ونمایندگان مرتبط با این انتخاب را تحسین کرد.

عده ای دیگر نیز که دقیقا در نقطه مقابل گروه اول قرار دارند ،همه انتخاب ها را ازسیاسی گرفته تا فرهنگی وتخصصی و.. در ترازوی سیاسی سنجیده و از دیدگاه آنان مهمترین معیار و شاخص قالب برای انتخاب مدیران ،وابستگی سیاسی به جریان اصلاح طلبی عنوان شده است .این گروه از همان آغاز راه بنا رابر مخالفت گذاشته وبابولد نمودن سابقه خدمتی بهادری در دولت دهم ،تفاوت دیدگاه سیاسی را دلیل مخافت خود با این انتخاب می دانند.

اما دراین بین عده ای از هر دو طیف نیز وجود دارند که اصلا کاری به این کارها ندارند ،نه به منفعت عام وتوسعه استان می اندیشند و نه معیار سیاسی برایشان مهم است و نه کارآمدی ! این گروه فقط منافع شخصی و مزیتهایی که این انتخاب برایشان به ارمغان می آورد را تنها ملاک انتخاب می دانند .چنانچه انتخاب بهادری برایشان منفعت شخصی به دنبال نداشته باشد ،به جرگه مخالفین می پیوندند واگر درصدی احتمال دهند ازاین تغییرات پیمانی نصیبشان می شود ،برایش کف وسوت هم می کشند. الان می شود با یک بررسی دقیق رگه هایی از این نوع مخالفت را در فضای مجازی و صورتجلسه های تنظیمی مخالفت با بهادری یافت.

امروز نامه ای منتسب به شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان در برخی کانالهای تلگرامی منتشر شد که به وضوح بدلیل نگاههای سیاسی ،با انتخاب عبدالله بهادری مخالفت و از استاندار ایلام خواسته اند که ضمن تجدید نظر درانتخاب خود ، یک اصلاح طلب همسو با دولت در مسند معاونت عمرانی قرار گیرد. گویا این گروه فراموش کرده اند درمصادر تخصصی و فنی ،معیار سیاسی شاخصی مهلک برای انتخاب مدیران است.

از آنجاییکه رونوشت این نامه برای نماینده اصلاح طلب استان در مجلس شورای اسلامی ارسال شده است ،برای روشن شدن موضوع و اطلاع از موضع ایشان به این نامه وانتخاب عبدالله بهادری بعنوان معاون عمرانی استاندار ایلام ،گفتگویی با جلال میرزایی ترتیب داده شد که در ادامه مشروح این گفتگو را می خوانید.

دکتر جلال میرزایی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص نامه نگاری شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت:ضمن احترام به اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان بعنوان یک نهاد مهم وتاثیرگذار، باید به عرض برسانم از قرار معلوم پیش نویس این نامه برای نماینده مجلس نوشته شده که دغدغه اصلاح طلبان به بنده منعکس شود.اما با تغییر عنوان نامه به استاندار محترم مبادرت به انتشار آن نموده اند.

میرزایی ادامه داد: همانطور که بارها اعلام کرده ام ،وظیفه نماینده قانونگذاری ونظارت برعملکرد دستگاههای اجرایی است و دخالت در عزل ونصب ها درحیطه وظایف نماینده نبوده و انتخاب همکاران از اختیارات استاندار محترم است . اگر به انتخابهای  ایشان نقدی هم وارد باشد ، همه ما وظیفه داریم که به انتخاب ونظر ایشان احترام بگذاریم .

نماینده استان درمجلس شورای اسلامی افزود : از همان ابتدای راه بنای ما تعامل با استاندار محترم در پیشبرد اهداف توسعه ای ورشد وپیشرفت استان بوده و قرار نیست با هرانتخابی رویه تقابلی را در پیش گرفته و حاشیه هایی را به استان تحمیل نماییم.

این نماینده اصلاح طلب بیان داشت: بنابراین اجازه نمی دهیم عده ای با وراونه نشان دادن حقایق ودامن زدن به مسایل و حاشیه سازی در استان ،موانعی در مسیر رشد و توسعه استان ایجاد نمایند.

وی ادامه داد :این حواشی و مسایل نامریی که اخیرا برخی در راستای انتخاب معاون عمرانی استاندار به آن دامن می زنند را نمی توان دغدغه هایی در راستای توسعه ورفع موانع پیشرفت استان به حساب آورد .برخلاف ادعای برخی از همفکران اصلح طلب ،بسیاری از دوستان واعضای شورای سیاستگذاری دغدغه استان را داشته و دنبال حاشیه سازی نیستند.

جلال میرزایی خاطرنشان کرد: علیرغم مخالفتهای صورت گرفته ،آقای استاندار تشخیص داده اند که از ظرفیت ،تجارب و تخصص آقای عبدالله  بهادری درراستای خدمت به استان در جایگاه معاونت عمرانی استفاده نمایند .این درحالیست استاندار محترم هیچ رابطه وشناخت قبلی از ایشان نداشته اند. مبنای انتخاب ایشان تجربه ،تخصص و توانمندی فرد بوده تا سوابق سیاسی یا سایر فاکتورهای حاشیه ای که مدنظر برخی از سیاسیون استان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:با توجه به عقب ماندگی های استان ،اجازه فرصت سوزی نداریم .چهارسال گذشته نشان داد که فرصتی برای پرداختن به حاشیه ها نداریم وباید تمام سعی وتلاش خود را بر رفع مشکلات و کاستیها و پیشرفت همه جانبه استان متمرکز نماییم.

میرزایی ادامه داد: اجازه نمی دهیم افرادی که دنبال منافع شخصی هستند ،بخواهند رابطه بین استاندار و اصلاح طلبان را تخریب کنند . دغدغه بنده و اصلاح طلبان استان حمایت از استاندار محترم در راستا خدمت به مردم وتوسعه استان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار