رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام ازبرگزاری کارگاه آموزشی رانندگان سرویس مدارس باهمکاری پلیس راهور، اداره آموزش و پرورش ،دادگستری و سازمان تاکسیرانی باحضور ۳۰۰ نفر از رانندگان سرویس خبرداد.
کد خبر: ۵۰۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 16 October 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛محسن ناصری اظهار داشت: رویکرد جدید پلیس برای سامان کردن ترافیک برمحور آموزش و فرهنگ سازی است ،آموزش این فرصت را فراهم می‌کند که انسان توانمندی‌های خود را بشناسد و امکان استفاه از این استعدادها را نیز فرا گیرد.

وی بابیان اینکه در سال گذشته خودروهایی که در قالب سرویس مدارس فعالیت داشته‌اند ضمن آموزش با تخلفات آنان نیز برخورد برخورد قانونی صورت گرفته است افزود: امسال نیز نسبت به آموزش رانندگان سرویس مدارس اقدام و توسط پلیس کنترل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس با سرویس‌های غیر مجاز و یا خودروهایی که فاقد برچسب مدارس و معاینه فنی و اقدام به سوار کردن سرنشین اضافه می‌کنند بشدت برخورد و از فعالیت آنها جلوگیری می‌کند.

ناصری اضافه کرد: بر همین اساس برابر بند ۲۱۱۳ جدول جرائم راهنمایی و رانندگی انجام سرویس مدارس بدون داشتن مجوز لازم یا با وسایل نقلیه غیر مجاز در شهر های بزرگ و مراکز استان‌ها مبلغ ۴۰ هزار تومان و سایر شهرستان های استان مبلغ ۳۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه برابر دستورالعمل‌های صادره ممنوعیتی برای خودروهای شخصی در قالب سرویس مدارس نیست عنوان کرد :خودروهای شخصی با مراجعه به سازمان تاکسیرانی می‌توانند با دریافت برچسب نسبت به جابجایی دانش آموزان اقدام کنند.  

ناصری با اشاره به بند ۲۱۵۷و ۲۱۶۲ جدول جرائم راهنمایی و رانندگی مبنی بر سوار کردن سرنشین اضافه در خودروهای شخصی و عمومی عنوان کرد: سوار نمودن سرنشین اضافه در خودروهای شخصی و عمومی به ازای هر نفر مبلغ 150 هزار ریال در مراکز استان‌ها و شهر‌های بزرگ و سایر شهرها مبلغ 100 هزار ریال جریمه پیش بینی شده است.

این مسؤول در پایان گفت: از رانندگان تقاضامندیم با پلیس راهنمایی و رانندگی که به جهت تسهیل در عبور و مرور در خیابان ها و میادین اطراف مدارس مستقر می‌شوند همکاری و از توقف‌های دوبله و یا توقف‌هایی که منجر به سد معبر می‌شوند جدا خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار