مسئول اداره قرنطینه دامپزشکی ایلام گفت: 9 هزار و 96 تن مرغ منجمد و فرآورده های خام مرغی به صورت ترانزیت بین المللی با تایید مجوز سلامت از سوی دامپزشکی استان ایلام از مرز مهران به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۵۰۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 16 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر عظیم پیرانی اظهار کرد: در این مدت هشت هزار و 596 تن گوشت مرغ منجمد، 225 تن آلایش مرغ، 248تن تخم مرغ ترانزیتی از مرز مهران با مجوز و گواهی سلامت دامپزشکی به سمت بازارهای جهانی صادر شده است.

وی افزود: در 6 ماهه نخست امسال 74 تن پشم، 13 هزار و 552 جلد سالامبور گاوی و 285 هزار و 600 جلد سالامبور گوسفندی ترانزیتی بعد از تایید نهایی از سوی دامپزشکی استان ایلام از مرز مهران خارج شده است.

پیرانی یادآور شد: در این مدت همچنین 120 تن تخم مرغ خوراکی از مرز مهران بعد از مجوز دامپزشکی استان ایلام به کشور عراق صادر شده است.

به گفته وی در نیمه نخست امسال سه هزار و 109 تن خوراک ماهی، 96 تن خوراک طیور و 20 تن آلایش مرغ از طریق مرز مهران به سمت کشور عراق صادر شد.

وی تاکید کرد: همه فرآورده های خام دامی، خوراک و پوست و پشم دام صادراتی یا ترانزیتی تنها بعد از تایید و گواهی سلامت دامپزشکی مجوز خروج از مرز مهران به سمت کشور عراق یا بازارهای جهانی را دریافت می کند.

بخش قابل توجهی از کامیون های ترانزیتی مرز مهران متعلق به کشور ترکیه است که از طریق این مرز به مقصد کشورهای مختلف صادر می شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار