مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت:تمام کشاورزان همه یا بخشی از مطالبه های خود را دریافت کرده اند و مابقی طلب آنها نیز تا کمتر از 2 ماه آینده پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 16 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ کامران سلیمان پور اظهار کرد:90 درصد مطالبه گندمکاران استان ایلام به آنها پرداخت شده است که از مجموع 2 هزار و 950 میلیارد ریال مطالبه گندم کاران استان ایلام 2 هزار و 670 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی افزود: درحال حاضر جمع مطالبه گندمکاران استان ایلام 300 میلیارد ریال است که این کشاورزان در شهرستان های شمالی وسردسیر استان ساکن هستند.

سلیمان پور تاکید کرد: تمام کشاورزان همه یا بخشی از مطالبه های خود را دریافت کرده اند و مابقی طلب آنها نیز تا کمتر از 2 ماه آینده پرداخت خواهد شد.

وی گفت: به طور جدی در حال پیگیری و رایزنی با مسئولان برای پرداخت مطالبه های کشاورزان استان ایلام هستیم تا هر چه زودتر پرونده بدهی به گندمکاران در استان ایلام بسته شود.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای 9 سیلوی استاندارد با ظرفیت 260 هزار تن ذخیره گندم است.

225 هزار تن گندم معمولی و دروم با پایان یافتن فصل برداشت این محصول راهبردی در سال زراعی 96-95 از گندم زارهای استان ایلام برداشت شد.

167 هزار تن از گندم خریداری شده گندم معمولی و 58 هزار تن گندم دروم بوده است .

نرخ تضمینی و خرید هر کیلوگرم گندم دروم 13 هزار و 300 ریال و گندم معمولی 13 هزار ریال است.

44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به کشت گندم آبی و بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافت.
سال زراعی 95 – 94 به خاطر بارندگی های مطلوب و موثر برای نخستین بار 265 هزار تن ارقام مختلف گندم از کشاورزان این استان خریداری شد.

بر اساس مطالعات وزارت جهادکشاورزی در سال زراعی جاری ایلام استان برتر کشور در زمینه میزان عملکرد در تولید گندم بود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار