در حالیکه این روزها همه دستگاههای اجرایی شهرستانی ،استانی و ملی دست به دست هم داده تا فضای شهر را برای استقبال از زائرین میلیونی اربعین حسینی مهیا نمایند ،ابتکارعمل خارق العاده برخی از مسئولین شهر در قلع وقمع درختان سطح شهر ،دوست داران محیط زیست و شهروندان این شهر را در بهت وحیرت فرو برد.
کد خبر: ۵۰۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳ 16 October 2017

تابناک ایلام ::درختان وفضای سبز ریه های هر شهر و منشاء طراوت وشادابی آن محسوب می شوند . سالهاست در شهرهای استان ما به جای درک این جایگاه و افزایش سرانه فضای سبز شهرها ،به بهانه های واهی با تبر به جان درختان افتاده و با قلع وقمع آنها ،خیابانها را بی روح و فضای آزاردهنده ای به شهر وشهروندانش تحمیل نموده اند.

شهروندان هر شهر حق دارند از فضایی زیبا ،شاداب و مفرح برای گذراندن ایام خود بهره ببرند واین وظیفه شهرداریست که این فضا را برای شهروندان رقم بزند ،حال شما تصور کنید در شهری مثل مهران با وضعیت آب وهوایی منحصر به فرد خود که از یک سو سالیانه با حجم بالایی از گردوغبار مواجهه واز سویی رکورد گرمترین روزهای تابستان را در کارنامه خود دارد ،اگراین چند درخت حاشیه خیابان و بلوارهایش را هم از دست بدهد ،شهروندانش چگونه باید روز وشبهای خودشان را دراین شهربیایانی گرم وخشک سپری کنند؟

در حالیکه این روزها همه دستگاههای اجرایی شهرستانی ،استانی و ملی دست به دست هم داده تا فضای شهر را برای استقبال از زائرین میلیونی اربعین حسینی مهیا نمایند ،ابتکارعمل خارق العاده برخی از مسئولین در قلع وقمع درختان سطح شهر ،دوست داران محیط زیست و شهروندان این شهر را در بهت وحیرت فرو برده وآنان را آزرده خاطر کرد.

مردم شهر واستان از مسئولین شهرستان وتیم جدید مدیریت شهری این شهر انتظار دارند تا با بهترین شیوه ممکن و استفاده از جدیدترین متدهای زیباسازی شهر ،فضایی دل انگیز به شهرداده و محیط شهر را برای استقبال واسکان میهمانان وزائرینی از اقصی نقاط کشور وحتی خارج از کشور آماده نمایند ؛اما این اقدام امروز دستگاه متولی قطع درختان زیبای شهر ، آب پاکی را بر دستان شهروندان مهرانی ریخت.

جالب اینجاست در حالی که مسئولیت ایجاد فضای سبز ،نگهداری وحراست از درختان وفضای سبز شهرها برعهده شهرداری قرار دارد ،اقدام امروز قطع گسترده درختان شهر در بی اطلاعی شهرداری صورت گرفته و شهردار مهران از اجرای این اقدام بسیار تلخ و آزار دهنده در حق درختان و شهروندان این شهر اظهار بی اطلاعی نموده است، یعنی واقعا اینقدر شهرمهران بی در وپیکر است که افرادی در ملاء عام تبر به دست گرفته و بدون مجوز مبادرت به قطع گسترده درختان نمایند ؟ پس مسئولین این شهر واقعا چکاره اند ؟

جالبتر اینکه قطع درختان این شهر مسبوق به سابقه بوده ،و براساس اطلاعات واصله در سالهای اخیر چندین بار به بهانه های مختلف دستگاههای متعدد مبادرت به قطع درختان این شهر نموده وتنه های قطع شده را به کارگاههای تولید چوب و نجاری ها فروخته ومعلوم نیست منفعت حاصل از این عمل مجرمانه به جیب چه کسانی سرازیر شده است ؟

به هرحال آنچه که امروز در شهرمهران اتفاق افتاد ،موضوع ساده ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت . اتفاقات این روزهای مهران از وضعیت منابع طبیعی و فروش خاک و چراگاههای آن گرفته تا فروش ضایعات و ابزارهای باقی مانده از زمان جنگ تا قطع بی رویه درختان وفروش چوبهای آن و دهها موضوع مکتوم مانده دیگر ،موضوعاتی نیست که سهوا به وقوع پیوسته و نتوان دستان پشت پرده آنها را نادیده گرفت .منتظر پاسخ مسئولین و مرتبطین به مسئولیت ناشی از این اقدام درراستای تنویر واقناع افکار عمومی وشهروندان مهرانی خواهیم نشست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار