سیدکمال الدین میرجعفریان ؛
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: عملیات بهسازی مسیر ارتباطی ایلام - مهران برای دسترسی راحت و ایمن زائران به مرز بین المللی مهران تا پیش از آغاز آیین اربعین حسینی با جدیت تمام در بخش های مختلف در دست اجرا است.
کد خبر: ۵۱۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 18 October 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ سیدکمال الدین میرجعفریان با تشریح وضعیت جاده ارتباطی ایلام - مهران اظهار کرد: در حال حاضر تمام محور ارتباطی ایلام - مهران با همکاری دستگاه های اجرایی استان و با تلاش شبانه روزی پیمانکاران با پیشرفت فیزیکی مختلف در حال چهارخطه شدن و تبدیل به بزرگراه است، مقرر شده تا چند روز قبل از اربعین کار انجام شود و در جاهایی که تقاطع دارد پروژه جدید انجام نشود.
 
وی از ادامه تلاش های شبانه روزی برای تکمیل زیرساخت های این مسیر خبر داد و یادآور شد: با توجه به نزدیک تر شدن اربعین، اولویت با نقاط پر حادثه و گره های ترافیکی محور در این مسیر است و تا اربعین سال جاری این نقاط حذف شده و نقاط ذکر شده محور برای تردد زائرین آماده می شود.
 
وی تاکید کرد: از تونل آزادی تا پایانه مرزی مهران 105 کیلومتر است که 30 کیلومتر از این مسیر در سال‌های گذشته به بهره‌ برداری رسیده و 75 کیلومتر از آن باقی مانده که حدود 35 کیلومتر از آن برای اربعین امسال آماده ‌سازی و تحویل خواهد شد.
 
میرجعفریان از تکمیل مسیر ارتباطی صالح آباد تا ورودی کنجانچم به طول 20 کیلومتر خبر داد و افزود: این مسیر هم اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می شود تا ظرف چند روز آینده تقاطع های جدا در این مسیر تکمیل و به یکدیگر وصل شود.
 
وی از نصب پل فلزی در مسیر جاده جایگزین ایلام - مهران در محور ترشابه شهرستان ملکشاهی خبر داد و اضافه کرد: آسفالت تقاطع بان رحمان نیز آغاز شده و به زودی با تامین روشنایی در این مسیر این محور نیز تکمیل می شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: عملیات خاکی پل روگذر در ورودی شهر ایلام نیز در مراحل پایانی بوده و هم اکنون کار نصب نرده ها در این مسیر در حال انجام است.
 
وی از تکمیل و تجهیز پارکینگ های ورودی شهر مهران خبر داد و گفت: آسفالت پایانه برکت و پایانه بزرگ اربعین در ورودی شهر مهران در حال انجام است و ظرف چند هفته آینده سیستم روشنایی آن ها نیز تامین خواهد شد.
 
میرجعفریان با اشاره به اهمیت تونل قلاجه در سهولت در تردد زائران در ایام اربعین حسینی نیز گفت: افتتاح این تونل ضمن ایجاد کریدور جدیدی برای حمل ‌و نقل جاده‌ای در استان، مسیری مطمئن و ایمن برای مسافران به ویژه زائران عتبات عالیات فراهم می کند.
 
میرجعفریان با اشاره به اینکه در ایام اربعین سال جاری استفاده از این تونل ضروری است، افزود: کار روشنایی اضطراری تونل انجام شده است و در ایام اربعین زیربار ترافیک خواهد رفت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
خدمت جناب جعفریان عرض کنم که با افتتاح تونل قلاجه کریدور جدید باز نمیشه بلکه قدیمی ترین ،اصلی ترین و بین المللی و مطمئن ترین راه ورود به استان کوتاهتر میگردد .هر چند نظر مدیران متعصب قومی قبیله ای استان بیشتر بر روی جاده حمیل قرار دارد....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار