شنیده ها حاکیست؛
همه می دانیم که پارکینگها وترمینال برکت مهران با استفاده از بودجه بیت المال و اعتباراتی احداث شده اند که حق یکایک ما مردم در آن نهفته است ، بنابراین لازم است برای جلوگیری از هرگونه اجحاف در حق مردم و تضییع حقوق عمومی وهرگونه سوء استفاده ورانت خواری ،واگذاری این پارکینگ ها نیزازپروسه های قانونی نحوه اجرای مزایده و مناقصات پیروی کنند.
کد خبر: ۵۱۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ 22 October 2017

تابناک ایلام ::قبلا درخصوص فرصت معنوی و اقتصادی که اربعین برای استان ما فراهم نموده ،در این رسانه ودیگر رسانه های استان مطالبی نوشته شده است .به این موضوع هم اشاره شد که استاندار محترم در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه، از مردم ومسئولین استان خواست که در مسیر های منتهی به شهرمرزی مهران، فرصت هایی برای بهره مندی مردم استان ازبرکت حضور میلیونی زائرین اربعین فراهم شود.

اتفاقا نماینده استان درمجلس شورای اسلامی هم در گفتگوی تلویزیونی هفته قبل ،با تشریح منافع و مزیت نسبی این فرصت مهم ،با انتقاد از خدمات رایگان به زائرین اربعین ،از مسئولین خواست به نحوی برنامه ریزی کنند که این فرصت بزرگ ،منافع اقتصادی هم برای مردم استان به همراه داشته باشد.

درحال حاضر همه ما از مدیریت  ارشد استان گرفته تا نمایندگان مجلس ،رسانه ها و مردم و همه دغدغه مندان ایلام، بر سراین موضوع اتفاق نظر دارند که اربعین برای استان ایلام یک مزیت نسبی محسوب شده و نباید براحتی وبی برنامه از کنار این مزیت عبور کرد، بدون اینکه برای منتفع شدن استان از منافع آن برنامه ریزی درستی صورت گیرد.

اما در کنار این نگاه ،موضع مهم دیگری نیز وجود دارد که خوب است درکنار نگاههای حاوی ایجاد منفعت برای استان ،با مدیریت همراه با نظارت دقیق برای بهره مندی بخشهای مختلف جامعه از منافع اربعین اعمال شود . به هرحال امروز بخاطر این فرصت، منافع بزرگی نظیر پارکینگهای اربعین وبازارچه هایی در مهران ایجاد شده است.

اگر بخواهیم بطور خاص به بررسی پارکینگهای اربعین بپردازیم ،همین یک قلم بدلیل جای دادن دهها هزار خودرو، منشاء پول آوری بزرگی خواهد بود که اگر نظارت دقیقی به نحوه واگذاری آنها اعمال نشود ،بدون شک منافع ناشی از آن صرفا وصرفا در جیب اشخاص و گروههای خاصی ریخته شده و باید شاهد شکل گیری نوع خاصی از رانت خواری آن هم در سایه اعتقادات مذهبی کشور باشیم .

همه می دانیم که پارکینگها وترمینال برکت مهران با استفاده از بودجه بیت المال و اعتباراتی احداث شده اند که حق یکایک ما مردم در آن نهفته است ، بنابراین لازم است برای جلوگیری از هرگونه اجحاف در حق مردم و تضییع حقوق عمومی وهرگونه سوء استفاده ورانت خواری ،واگذاری این پارکینگ ها نیزازپروسه های قانونی نحوه اجرای مزایده و مناقصات پیروی کنند.

متاسفانه خبرهایی از نحوه واگذاری مدیریت پارکینگها وترمینال برکت مهران به بیرون درز نموده ودربین مردم دست به دست می شود که پرده از برخی زد وبندها برای منتفع شدن یکی از دستگاههای حاکمیتی از منافع این پارکینها می اندازد. براساس شنیده ها این دستگاه که خود از سهم بالایی درنظارت واجرای مناقصات دولتی برخوردار بوده، بصورت ترک تشریفات وبا پایین ترین قیمت ،مدیریت پارکینگهای مهران را عهده دار خواهد شد.

براساس اطلاعات کسب شده ،ازمنافع این واگذاری 60درصد نصیب این دستگاه حاکمیتی و میزان 40 درصد عاید شهرداری مهران خواهد شد،قرار است دستگاه موصوف هم بدون سیر مراحل مزایده ،مدیریت پارکینگها را به شرکت یکی از آشنایان ونزدیکان خود واگذار کند.

جالبتر اینکه بدانید مدیر ومالک شرکتی که قرار است درنهایت با ترک تشریفات از طرف دستگاه حاکمیتی ،از منافع ناشی از مدیریت پارکینگها برخوردار شود ،این روزها در فضای رسانه ای به نحوه اعمال برخی عوارض های قانونی دولتی ،حق بیمه وهزینه ویزا به شدت انتقاد نموده وبا تاختن به مسئولین دولتی ،آنها را به کاسبی از اربعین متهم نموده است . حال کسی نیست که به این آقایان معنای واقعی کاسبی را تفهیم نماید.

دراین بین چند نکته بیشتر خودنمایی می کند که لازم است از نظر ها پنهان نماند ؛ اول اینکه با ترک تشریفات مزایده ،حقوق ومنافع بیت المال و صرفه وصلاح دستگاه متولی (شهرداری ) در نظرگرفته نمی شود .دوم اینکه شائبه رانت وسوء استفاده و نهایتا بی اعتمادی عمومی در این موضوع ایجاد خواهد شد. سوم با وجود شرکتهای متعدد موجود دراستان که از ظرفیت نگهداری ومدیریت این پارکینگها برخوردارند ومی توانند از طریق حضور در مزایده قیمتی را اعلام نمایند که هم به سود دستگاه متولی تمام و هم عدالت لازم در این واگذاری رعایت شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار