ایوب چراغی؛
بخشدار چوار گفت: با توجه به مشکل کمبود آب در بخش چوار بهسازی چمشه ها و منابع آبی این منطقه در دستور کار است. یکی از مشکلات مهم بخش چوار از توابع شهرستان ایلام کمبود منابع آب جاری و زیرزمینی و نبود آب برای مصرف خانوارهای ساکن در روستاهای این بخش است و آب برخی روستاها با تانکر و به صورت سیار تامین می شود.
کد خبر: ۵۱۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 21 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ایوب چراغی اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم بخش چوار از توابع شهرستان ایلام کمبود منابع آب جاری و زیرزمینی و نبود آب برای مصرف خانوارهای ساکن در روستاهای این بخش است و آب برخی روستاها با تانکر و به صورت سیار تامین می شود.
 
وی افزود: به منظور تامین آب مردم منطقه، یک منبع آب در روستای گنجوان با اعتبار 2 میلیارد ریال ساخته شده و خط انتقال آب به برخی روستاها نیز احداث شده است.
 
بخشدار چوار با بیان اینکه چوار از لحاظ منابع طبیعی غنی است، یادآور شد: تا پایان سال با توجه به ظرفیت سد شهدای ایلام آب بخش های صنعت، پتروشیمی و کشاورزی تامین می شود.
 
چراغی تاکید کرد: اجرای پروژه ها و طرح های عمرانی و زیرساخت ها در بخش چوار به خاطر جغرافیای سخت و کوهستانی بودن منطقه هزینه بر است.
 
وی اضافه کرد: حجم مشکلات در بخش زیاد اما هدف و تلاش برای کاهش و رفع محرومیت زدایی است و البته در حوزه های مختلف کارهای خوبی صورت گرفته است.
 
به گفته بخشدار چوار برخورداری 11 روستا از نعمت گاز با اعتبار 25 میلیارد ریال، اجرای طرح هادی در 18 و اصلاح وضعیت در 17 روستا، برخورداری تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت برق، تامین آب عشایر و مرمت و بهسازی راه های عشایری از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش است.
 
چراغی زیباسازی و معابرسازی با وسعت 41 هزار و 370 متر مربع، آسفالت معابر عمومی و پارک در حال احداث امید با اعتبار اولیه تملک دارایی و درآمدهای داخلی شهرداری به میزان چهار میلیارد و 260 میلیون ریال را از دیگر اقدام های عمرانی و شهری بخش چوار ذکر کرد.
 
بخشدار چوار افزود: یکی از مهمترین اقدام های خوشانید این بخش افتتاح مرحله نخست زمین فوتبال شهدای چوار بود که تکمیل مرحله دوم آن نیز در دست پیگیری است.
 
وی یادآور شد: تکمیل یا مرمت جاده های روستایی از مهمترین کارهای عمرانی دولت در این بخش است که یکی از دغدغه های اصلی مردم بهسازی مسیر سد گلال تا روستای بان خشک بود.
 
بخشدار چوار گفت: با پیگیری های انجام گرفته این مسیر در حال بهسازی است تا مشکل راه های ارتباطی دهستان بولی مرتفع و مسیر این دهستان با مرکز بخش کاهش یابد.
 
چراغی به موضوع تونل قلاجه هم اشاره و اظهار کرد: با افتتاح تونل قلاجه در آینده نزدیک بخشی از زائران می توانند از این مسیر تردد کنند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار