رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری ۵۹۵ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شده است.
کد خبر: ۵۱۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 21 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ یارالله نصیری  اظهار داشت: طی شش ماهه اول سالجاری بیش از یک هزار و ۱۱۹ هزار تن کالا به ارزش  ۵۹۵ میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است که از این میزان بالغ بر ۶۷۹ هزار تن به ارزش ۲۴۸ میلیون دلار مربوط به کالاهای اظهار شده در استان ایلام بوده است.  
 
وی بیان کرد: انواع مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، خودرو و قطعات متعلقه، ماشین آلات صنعتی خطوط تولید، محصولات پلاستیکی عمده کالاهای مبادله شده در مرز مهران را تشکیل داده اند.  
 
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت اضافه کرد: مرز بین الملی مهران به دلیل امنیت بالا، نزدیکی به پایتخت کشور عراق و عتبات عالیات، وجود اشتراکات فرهنگی، مذهبی و  قومی؛  مناسب ترین نقطه مرزی برای صادرات کالا محسوب می شود و عمده تجار و بازرگان ایرانی این مسیر را برای مراودات تجاری خود انتخاب می کنند.  
 
 نصیری با اشاره به ظرفیت سازی مناسب صورت گرفته برای رونق صادرات در مرز مهران، تصریح  کرد: طی سال های اخیر علاوه بر روان سازی فرایند امور گمرکی در مرز بین المللی مهران، اقدامات مناسب در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت های صادراتی صورت گرفته است.  
 
وی  ادامه داد: احداث پایانه صادراتی صدف مجهز به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری توسط بخش خصوصی، اهتمام جدی دولت در جهت تکمیل و بهسازی راه های مواصلاتی، برگزاری نمایشگاههای تخصصی، حضور هیئت های تجاری از کشور عراق و بازدید از مراکز تولیدی استان از جمله اقدامات موثر در جهت رونق بخشیدن به صادرات کالاهای غیر نفتی محسوب می شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار