امیر علیرضا الهامی ؛
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت:بنا بر تاکیدات فرمانده معظم کل قوا یکی از ماموریت های ارتش جمهوری اسلامی در کنار ماموریت های عملیاتی و رسالت های ذاتی استفاده از ظرفیت های عمرانی و اقتصادی و مردم یاری در مناطق دورافتاده و غیر برخوردار است.
کد خبر: ۵۱۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 22 October 2017
به گزارش تابناک ایلام؛امیر علیرضا الهامی  در جمع مسئولان شهرستان آبدانان با تجلیل و تکریم از خانواده شهید هسته ای کشور داریوش رضایی نژاد تاکید کرد: به پاس فداکاری مردم شهید پرور شهرستان آبدانان در طول هشت سال دوران دفاع مقدس و همراهی با نیروهای پدافند هوایی شهید ملکی این شهرستان با کسب اجازه و موافقت فرماندهی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مجوز بهره برداری غیرنظامی از فرودگاه آبدانان صادر می شود.
 
وی نگاه هم افزایی و تعامل دوسویه با مدیران اجرایی را یکی از مهم ترین اهداف پدافند هوایی عنوان کرد و افزود: بر اساس منشور اجرایی و خط و مشی سازمانی و تاسی به منویات مقام معظم رهبری ، ارتش ، سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی در کنار ملت سرافراز ایران مسئول پاسداری از دستآوردهای انقلاب اسلامی ایران است.
 
 
معاون عملیاتی پدافند هوایی کشور استفاده مردم از فرودگاه آبدانان را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری عنوان کرد و یادآور شد: این فرودگاه یک ظرفیت بزرگ چند منظوره است که بدون هیچگونه موانع تخصصی و عملیاتی قادر است با همکاری وزارت راه و شهرسازی ، سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی و هواپیمایی ارتش مورد استفاده مردم آبدانان و شهرستان های پیرامونی آن قرار گیرد.
 
فرماندار آبدانان نیز در این دیدار با تقدیر از همراهی و مساعدت فرماندهان پدافند هوایی گفت: فرودگاه آبدانان با 47 سال قدمت و بیش از سه دهه سوابق انجام پروازهای عملیاتی و پشتیبانی دارای 11 مزیت اقتصادی ، اجتماعی ، امنیتی ، استراتژیکی ، موقعیت جغرافیایی و استانداردهای هوانوردی است که با کمترین هزینه و کوتاه ترین زمان ممکن قابل استفاده است.
 
مجید عسگری افزود: با توجه به احداث تونل کبیرکوه ، راه اندازی کریدور پلدختر - آبدانان - دهلران و بازگشایی مرز چیلات و قرار گرفتن آبدانان در میانه شهرستان های حوزه جنوب و دسترسی بخشی از مناطق شمال خوزستان و جنوب لرستان این فرودگاه می تواند به یک میلیون جمعیت خدمات مسافرت هوایی ارائه کند.
 
امام جمعه آبدانان نیز در سخنانی گروه پدافند هوایی آبدانان را مایه امید و نشاط مردم دانست و گفت: صدور مجوز استفاده غیر نظامی از فرودگاه این منطقه شیربن ترین هدیه این نیروی خدوم به مردم شریف ، مرزدار و شهید پرور آبدانان است.
 
حجت الاسلام حسین حاجیلری افزود: وجود 217 شهید گرانقدر بخصوص شهیدان شاخص این دیار همچون دکتر داریوش رضایی نژاد ، سردار صارم طهماسبی و شهید نوجوان علی جرایه گوشه کوچکی از ایثار این مردم و استحقاق آنان از خدمات رفاهی است.
 
پدر شهید داریوش رضایی نژاد نیز به نقش مردم آبدانان در دوران دفاع مقدس و سازندگی کشور اشاره کرد و افزود: انتظار مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی این است با راه اندازی فرودگاه آبدانان گامی در جهت محرومیت زدایی از این منطقه محروم برداشته شود.
 
غلامرضا رضایی نژاد یادآور شد: خانواده های معظم شهدا با تقدیم عزیزترین سرمایه های خود به اسلام عزیز بزرگترین ضربه را به اهداف دشمنان معاند این نهضت اسلامی وارد کرده اند. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار