اجرای برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم روز یکشنبه بصورت همزمان در مهدهای کودک سراسر استان ایلام آغاز شد.
کد خبر: ۵۱۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 22 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛آیین نمادین این برنامه با حضور جمعی از مسئولان بهزیستی استان ایلام در مهد کودک هستی شهر ایلام برگزار شد.
 
مدیر کل بهزیستی ایلام در این آیین اعلام کرد: پیش بینی می شود امسال 30 هزار کودک مناطق شهری و روستایی استان زیر پوشش این طرح قرار گیرند.
 
فرهاد قیصربیگی گفت: برنامه آمبلیوپی امسال در 300 پایگاه ثابت مهدهای کودک و تعدادی گروه سیار اجرا و ویژه کودکان سه تا شش سال است.
 
وی با بیان اینکه پارسال 20هزار کودک سه تا شش سال زیر پوشش این طرح قرار گرفتند از حمایت این دستگاه از کودکان نیازمند دارای عارضه تنبلی چشم خبر داد و گفت: پارسال این اداره کل کمک هزینه خرید عینک و جراحی چشم را به 290 خانواده نیازمند پرداخت کرد.
 
وی اظهار کرد: این برنامه با هدف پیشگیری از معلولیت بینایی از سال 76 در استان آغاز شده که در قالب آن کودکان سه تا شش سال معاینه چشم شده و در صورت وجود تنبلی چشم شناسایی و تحت درمان قرار می گیرند.
 
به گفته قیصربیگی، کودکانی که در این برنامه مشکوک به تنبلی چشم و دیگر عیوب تشخیص داده شوند ابتدا توسط بینایی سنج و سپس چشم پزشک بصورت دقیق معاینه و تحت درمان قرار خواهند گرفت.
 
وی با بیان اینکه عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری است و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می شود، از خانواده ها خواست تا فرزندان سه تا شش سال خود را در این برنامه معاینه کنند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار