کد خبر: ۵۱۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 29 October 2017
تاکید رییس جمهور بر ادامه ساخت موشک در ایران، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم و نیرو، دستور لاریجانی برای بررسی حادثه پالایشگاه تهران، بازدید هیئتی از کمیسیون امنیت ملی از مرزهای غربی و جنوبی جهت نظارت بر تردد زائرین اربعین، تشکیل شعبه قضایی در نقطه صفر مرزی کرمانشاه، امضای ۱۱۸ نماینده پای سوال از رئیس‌جمهور درمورد احیای دریاچه ارومیه، دیدار آمانو با روحانی وصالحی، ارسال پرونده «اهورا» به دادگاه، دستور ولایتی برای استرداد کلیه شکایات دانشگاه آزاد از رسانه‌ها، اختلاس میلیاردی در یکی از بانک‌های دولتی گلستان و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، هفتم آبان ماه ۱۳۹۶ است.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان و به ریاست علی لاریجانی برگزار شد. در این جلسه عباس گودرزی نماینده بروجرد و نبی هزارجریبی نماینده گرگان به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم و سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین و جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم سخنرانی کردند. همچنین سید رضی نوری نماینده شوش و همایون یوسفی نماینده اهواز به عنوان مخالفان وزیر پیشنهادی نیرو و عبدالله رضیان نماینده قائمشهر و عبدالرضا هاشم زایی نماینده تهران به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه بررسی صلاحیت وی  سخن گفتند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در صحن مجلس در بخشی از سخنرانی خود در دفاع از غلامی و اردکانیان، با اشاره به اینکه موشک ساخته، می سازیم و خواهیم ساخت اعلام کرد: موشک ساخته، می سازیم و خواهیم ساخت، زیرا با هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی یا قطعنامه ۲۲۳۱ در تضاد نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی برای پیگیری ابعاد حادثه پالایشگاه تهران تهران به تعدادی از کمیسیون‌های مجلس ماموریت رسیدگی داد. علی لاریجانی با اشاره به اینکه  حادثه در پالایشگاه نفت تهران رخ داد که باعث شد تعدادی از کارگران عزیز جانشان را از دست دهند. این حادثه اسباب نگرانی را فراهم کرد، افزود: باید موضوع پالایشگاه و مباحث پالایشگاهی مورد توجه بیشتری قرار گیرد لذا از تعدادی از کمیسیون ها خواستیم هیئت‌هایی را به پالایشگاه تهران فرستاده تا از نزدیک ابعاد حادثه را بررسی و مشکلات را مرتفع کنند تا این اینگونه حوادث تکرار نشود.

در همین ارتباط سلام امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بررسی علل بروز حوادث در پالایشگاه‌های کشور تاکید کرد و گفت که باید آمادگی لازم برای مقابله با این حوادث ایجاد شود. وی تاکید کرد: حوادث پالایشگاهی باید به حداقل برسد.

جهت نظارت بر تردد زائرین اربعین هیئتی از کمیسیون امنیت ملی از مرزهای غربی و جنوبی بازدید می‌کند محمدجواد جمالی  عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد:به همراه هیئتی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت فردا دوشنبه از مرزهای غربی کشور برای نظارت بر چگونگی تردد زائرین اربعین و عملکرد نیروهای امنیتی، مرزبانی و خدمات دهنده و همچنین دیدار با مسئولین عراقی و ناجا بازدید خواهیم کرد.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از استقرار مرکز فوریت‌های قضایی به صورت شبانه‌روزی و ارائه خدمات قضایی به زائران حسینی خبر داد. محمدحسین صادقی گفت: با عنایت به واقع شدن استان کرمانشاه در مسیر تردد زائران اربعین حسینی و تردد بیش از دو میلیون زائر از این استان دستگاه قضایی استان کرمانشاه هم در جهت عمل به وظایف قانونی خود در آمادگی کامل به سر می برد.

در ادامه نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت که ۱۱۸ نماینده سوال از رئیس‌جمهور در مورد احیای دریاچه ارومیه را امضا کردند. نادر قاضی‌پور  در اخطاری در جلسه علنی مجلس گفت: طبق قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی شده است. ۱۱۸ نماینده سوال از رئیس جمهور در مورد احیا و نجات دریاچه ارومیه را امضا کردند و ما خواهشمندیم  هیات رئیسه این سوال را اعلام وصول کند تا ملت بدانند مجلس به دنبال نگرانی های مردم است. اگر خوزستان با مشکل گرد و خاک روبرو است در آذربایجان با خشک شدن دریاچه ارومیه، نمک پخش می‌شود و باعث بروز مشکلاتی برای مردم خواهد شد، لذا با جان مردم آذربایجان بازی نکنید.

آمانو با صالحی دیدار کرد. یوکیا آمانو شنبه شب در راس هیاتی برای دیدار با مقامات کشورمان وارد تهران شد. سفر آمانو به تهران در حالی برگزار می‌شود که حدود یک ماه دیگر نهمین گزارش وی درباره روند اجرای برجام در اختیار شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل قرار خواهد گرفت.

علی اکبر صالحی پس از دیدار با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی  انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: آمانو درخواستی برای بازدید از سایت‌های هسته‌ای ایران نداشت. یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز تاکید کرد که ایران به تعهداتش طبق برجام عمل کرده است. وی با بیان اینکه  ما از همه طرف‌های برجام می‌خواهیم به تعهداتشان عمل کنند افزود: درباره صحبت‌های ترامپ حرفی ندارم.

آمانو همچین با با رییس جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در ادامه نیز مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ظهر امروز در ساختمان وزارت خارجه با محمدجواد ظریف دیدار کرد.

دادستان رشت از  ارسال پرونده «اهورا» با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسالخبر داد. حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا با اشاره به دریافت نظریه نهایی پزشکی قانونی بیان کرد: این پرونده پس از طی مراحل قانونی در دادسرا با صدور کیفرخواست مبنی بر کودک آزاری و قتل عمد به دادگاه کیفری یک استان ارسال شده است.

همچنین دبیر شورای اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی قوه قضاییه از دستور ولایتی برای استرداد کلیه شکایات دانشگاه آزاد از رسانه‌ها خبر داد. مهدی افتخاری  تصریح کرد: در پی رایزنی های جناب آقای اشعری عضو کمیته اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، آقای دکتر ولایتی رییس محترم هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در اقدامی قابل تقدیر، دستور استرداد کلیه شکایات مطروحه علیه رسانه ها و مطبوعات توسط دانشگاه آزاد را صادر کرد.

دادستان گرگان هم  از اختلاس میلیاردی در یکی از بانک‌های دولتی گلستان خبر داد. حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی  گفت: در پی شکایت مدیریت شعب این بانک در  استان گلستان دائر بر اختلاس و تحصیل مال نامشروع، پرونده ای قضایی در دادسرای گرگان تشکیل شد. این مقام قضایی افزود: متهمان که از کارمندان بانک بودند به برداشت جمعا به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان از حساب‌های راکد مشتریان و انتقال آن به حساب های متهمان غیرکارمند اقدام کرده بودند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سومین جشنواره علمی سلمان فارسی گفت: استفاده از فناوری‌های نو، مخصوصاً در حوزه‌های سایبری یک الزام جدی است اما نباید وارد لایه‌های شیطانی‌اش شویم بلکه باید به دنبال بومی‌کردن دانش و فناوری باشیم. سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی با تاکید بر اینکه نباید وارد لایه‌های شیطانی فناوری‌های جدید شویم گفت: باید از همه ظرفیت‌های تکنولوژی استفاده کنیم و مراقب تهدیداتش باشیم و این جشنواره به این دلیل برگزار می‌شود تا بتواند تهدیدات را به صورت هوشمندانه بررسی کند و شفاف و دقیق لایه‌های شیطانی این تهدیدات را دربیابد و بتواند روی آن اثر بگذارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای  در صد و بیستمین نشست سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه تمام کارهای تعاونی فرشتگان را یک نفر انجام می‌داده است،‌ گفت: در اینجا سوءاستفاده‌های شخصی صورت گرفته و رقم آن از ۷۰۰ میلیارد بیشتر یا کمتر تخمین زده شده که این میزان در حال کارشناسی است. گفت: باید گرامی بداریم یاد دلاورمردانی که غیورانه لانه جاسوسی را تصاحب کردند، امسال هم قرار است برنامه‌ای پرشور در این باره برگزار شود.

اختیاری از پیگیری رئیس‌جمهور برای رفع حکم تعلیق سپنتا نیکنام خبر داد. نماینده زرتشتیان در مجلس با اشاره به حضور حسن روحانی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی برای دفاع از وزرای پیشنهادی نیرو و علوم، از موافقت وی برای رفع حکم تعلیق سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر خبر داد و گفت: در گفت‌وگویی که با رئیس جمهور داشتم دیدگاه وی را درباره موضوع سپنتا نیکنام جویا شدم و ایشان ضمن ابراز ناراحتی از موضوع گفتند که در حال پیگیری برای حل آن هستند.

در همین ارتباط حسن کیا وکیل دادگستری گفت: اقدام انجام شده در خصوص نماینده زرتشتی شورای شهر یزد هم از نظر قانونی و هم از نظر شرعی مشکل دارد و برخی از این تصمیمات می تواند به اعتماد مردم و مدیریت نظام ضربه بزند. یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز  تصریح کرد: شورای نگهبان باید موضوع سپنتا نیکنام را به‌مجلس شورای اسلامی ارجاع‌ تا مجلس‌ در این باره‌ تصمیم لازم را بگیرد.

همچنین حجت الاسلام سیدعباس نبوی مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تربیت مدرس برای مناظره با انصاری درباره «سپنتا نیکنام» اعلام آمادگی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار