سلام امینی ؛
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داشتم رئیس پالایشگاه تهران به دلیل ابراز همدردی با خانواده‌های داغ دیده از سمت خود استعفاء دهد.
کد خبر: ۵۱۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ 30 October 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سلام امینی در جلسه امروزکمیسیون انرژی مجلس گفت:عصر روز جمعه حادثه ناگواری در واحد آیزوماکس پالایشگاه تهران اتفاق افتاد که بسیار غم‌انگیز و تاسف‌بار بود، مجموعا به 8 نفر از هموطنان آسیب جدی وارد شد که 6 نفر از آنها متاسفانه در محل حادثه جان باختند و یکی دیگر از حادثه‌دیدگان بعد از دو روز تحمل درد، جان باخت و یک تن دیگر از این عزیزان آسیب شدیدی دیده که دعا می‌کنیم که شفای کامل پیدا کند.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شواهد و توضیحات مسئولین و آنچه که در کمیسیون مطرح شد حول چند موضوع است، بیان کرد: در مجوز کاری یا پرمیت صادر شده برای اجرای عملیات، گفته شده است که لوله خالی بوده و فشاری وجود ندارد و دما بالا نیست و تمامی موارد ایمنی تایید شده است و بر این مبنا عوامل اجرایی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
 
نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد از گذشت زمانی از اجرای عملیات اجرایی انفجار صورت می‌گیرد و از پایین برجک آتش شعله ور می‌شود، ادامه داد: دامنه آتش در این حادثه گسترده بوده و واحد HSE نیز در منطقه حضور نداشته است.
 
وی با تاکید بر اینکه در مجموع ضعف مدیریت بر این موضوع حاکم است، عنوان کرد: امروز که مسئولین در کمیسیون انرژی حضور داشتند، انتظار داشتم رئیس پالایشگاه تهران به دلیل ابراز همدردی با خانواده‌های داغ دیده از سمت خود استعفاء دهد و مقصرین این حادثه نیز از طریق مراجع قانونی شناخته شوند.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق گزارشات خطای انسانی در این حادثه با درصد بسیار بالایی محرز است، ادامه داد: حوادث اجتناب نا‌پذیر است، ما می‌دانیم در این عرصه با آب و آتش سر و کار داریم، اما وقوع اتفاقات به‌شکل زنجیره‌ای نشان می‌دهد که نظارت‌ها و مدیریت‌ها و احساس مسئولیت‌ها وجود ندارد.
 
نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: از مسئولان وزارت نفت این انتظار را داریم به شرایط خانواده‌های جان‌باختگان و امور اداری آن‌ها رسیدگی کند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار