مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده بیش از 57 میلیارد تومان به شهرداری کرمانشاه تزریق کردیم که خرج عمران و آبادانی شهر شده است.
کد خبر: ۵۱۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 01 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، هادی ملکشاهی با اشاره به صحبت‌هایی که در خصوص بالا بودن نرخ مالیات بر ارزش افزوده مطرح است، اظهار کرد: این یک قانون سراسری است که در کل کشور اجرا می‌شود و برای استان‌ها قابل تغییر نیست.

وی با بیان اینکه از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده شش درصد به حساب خزانه واریز می‌شود، افزود: سه درصد مابقی صرف خود استان‌ها خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه تاکید کرد: سال گذشته از محل همین مالیات بر ارزش افزوده 57.6 میلیارد تومان به شهرداری کرمانشاه تزریق شده است. سال 94 نیز ازاین محل حدود 48 میلیارد تومان به شهرداری کرمانشاه تزریق شد.

ملکشاهی افزود: امسال نیز تاکنون حدود 14 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری کرمانشاه پرداخت شده است.

به گفته این مسئول، مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر شهرداری‌ها به دهیاری‌ها و بخشداری‌ها نیز تزریق می‌شود.

وی در ادامه به وضعیت وصول مالیات در کرمانشاه اشاره داشت و افزود: متاسفانه امسال در وصول مالیات نسبت به سال گذشته کاهش 45 درصدی را داشته ایم و جزو پایین‌ترین استان‌های کشور هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه دلیل این کاهش را نیز رکود اقتصادی و بیکاری مردم دانست.

ملکشاهی مالیات مصوب امسال استان را 670 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: با پیگیری‌هایی که انجام شد و حمایت نمایندگان استان خوشبختانه امسال افزایش چندانی در مالیات مصوب استان نداشتیم.

وی با بیان اینکه مالیات مصوب سال گذشته استان نیز 600 میلیارد تومان بوده، خاطرنشان کرد: سال گذشته 93 درصد سهمیه مصوب در استان محقق شد که با این وجود باز هم جایگاه بالایی در کشور نداشتیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه عمده مالیاتی که در استان اخذ می‌شود را نیز مربوط به اشخاص حقوقی، مالیات بر حقوق، اصناف، کسبه و اشخاص حقیقی دانست. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار