تغییر نامی که بیش از سه میلیارد تومان آب خورد!
یقینا شهرداری ایلام در قبال عهد شکنی محرزی که براثر یک ساده اندیشی و تصمیم غیر عقلانی اتخاذ شده توسط اعضای شورا باید چندین میلیارد تومان را به مخابرات پرداخت کرده یا با تمکین در مقابل خواست آنان، نام میدان را به وضعیت سابق خود بازگرداند.
کد خبر: ۵۱۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹ 01 November 2017
تابناک ایلام ::سالهای دور یک قطعه زمین متعلق به مخابرات ایلام در مسیر احداث میدان قرار می گیرد ،براساس تفاهمنامه ای که بین شهرداری وقت ایلام ومخابرات استان منعقد می شود ،در قبال واگذاری این ملک باید نام " مخابرات" بر روی این میدان گذاشته شود.
 
نزدیک به دو دهه همه ما میدانی در محدوده میدان میلاد شهر ایلام تا بلوار دانشجو را به نام " میدان مخابرات " شناختیم . تا اینکه در دوران فعالیت شورای شهر دوره گذشته ایلام ،تصمیمی برخلاف تفاهمنامه منعقده در صحن شورا برای تغییر نام این میدان اتخاذ شد.
 
شورای شهر ایلام در یکی از شورهای خود ،نام " میدان مخابرات " را به نام یکی از مفاخر ادبی ایلام تغییر داد  تا شهروندان ایلامی نام " غلامرضا خان ارکوازی "را بر روی تابلو این میدان نظاره گر باشند.
 
در نگاه اول ،اقدام شورای شهر همانند سایر شهرهای ایلام که بر معرفی مفاخر شهر واستان ایلام تمرکز یافته ،اقدامی در خور تحسین جلوه می نماید ،اما نادیده گرفتن تفاهمنامه منعقده وچشم بستن بر عواقب زیر این تفاهمنامه زدن می توانست برای شورای شهر وشهرداری ایلام گران تمام شود.
 
در حالیکه شهرداری وقت ایلام تنها در قبال درج یک نام وتابلویی که تمام خرج آن به پنجاه هزار تومان ناقابل هم نمی رسد ،یک ملک چند میلیاردی را تصاحب شده ،چگونه شورای شهر ایلام با علم به مفاد این تفاهمنامه وزیانهای ناشی از لغو آن ،مبادرت به این تغییر نام نموده  ،موضوعی است که باید بیشتر مورد بررسی وکنکاش قرار بگیرد.
 
این درحالیست که مخابرات ایلام هم در مقابل این عهد شکنی شهرداری ایلام بی تفاوت ننشسته وبا تنظیم یک داد خواست حقوقی و کشاندن موضوع به دستگاه قضایی توانسته ،ملکی که سالها پیش درقبال تنها یک نام، واگذار نموده را به نرخ روز تبدیل به پول کرده ودر حال حاضر مبلغی بیش از سه میلیارد تومان را از شهرداری مطالبه کند.
 
یقینا شهرداری ایلام در قبال عهد شکنی محرزی که براثر یک ساده اندیشی و تصمیم غیر عقلانی اتخاذ شده توسط اعضای شورا باید چندین میلیارد تومان را به مخابرات پرداخت کرده یا با تمکین در مقابل خواست آنان، نام میدان را به وضعیت سابق خود بازگرداند.
 
به هرحال این موضوع با رایزنی طرفین دعوا  ویا اجرای حکم به پایان خواهد رسید ،اما نکته ظریفی که نباید در خلال این تصمیم گیری نادیده گرفته شود ،چرایی زوم نمودن اعضای شورا بر تغییر نام  میدانی است که نامگذاری آن مشروط است ! اگر واقعا دلیل منفعت طلبانه ای درپشت این تصمیم گیری مستور نشده ،اعضای شورا می توانستند دیگر میدانهای شهر را که برخی از آنان در محله های منتسب به این چهره نامور ایلامی قرار گرفته اند را به نام او تغییر داده تا اینچنین با تصمیمی غیر کارشناسانه ،ضرری چند میلیاردی را متوجه شهر و شهرداری ایلام نکنند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار