البته شاید برخی چنین اظهار نظر کنند که به هرحال مدیرآموزش و پرورش حق دارد نگران وضعیت تحصیلی دانش آموزان شهر مهران باشد . اما کافیست یک ساعتی در سطح شهر مهران تردد ویا به دغدغه والدین دانش آموزان گوش فرا داده ویا اطلاعاتی از روند فعلی وضعیت نیمه تعطیل مدارس شهرمهران کسب نمود ،دراین صورت است که درخواهید یافت که شاید حق با مدیر آموزش وپرورش نباشد.
کد خبر: ۵۲۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 06 November 2017

تابناک ایلام::مهران ،امروز قلب تپنده جهان تشیع شده است .کمتر کسی را می توانی یافت که این روزها مهران بارانداز زائرین اربعین حسینی را نشناسد. خیابان و پیاده رو وپارک و میدان ندارد ،همه فضای شهر، مملو از جمعیت میلیونی زائرین اربعین ،نیروهای نظامی وانتظامی ونیروهای خادم الحسین شده است.

در یک کلام، به جرات می توان ادعا کرد که امکان یافتن یک نقطه خالی در سطح شهر وجود ندارد ،همه فضای شهر یا پارکینگ خودرو زائرین شده ویا اینکه در اختیار موکب ها وایستگاههای صلواتی پر تعداد و از سویی به محل بساط دست فروشان و خودروهای مسافر بری تبدیل شده است که این روز ها در تلاشند از قبلِ این فرصت بزرگ برای خانواده های خود لقمه نانی دست وپا کنند.

مسئولین نظم وانضباط وکنترل ترافیک شهر نیز برای پیشگیری از ایجاد گره های ترافیکی و کاهش ازدحام در سطح شهر که زندگی عادی مردم این شهر را مختل کرده است ،بسیاری از خیابانهای شهر را مسدود و یا با نصب موانع یک طرفه کرده اند . تردد در سطح شهر حتی برای ساکنین این شهر سخت وطاقت فرسا شده است .

دراین وسط یک موضوع در شهر مهران بین مسئولین ستاد اسکان ،مدیران آموزش وپرورش ومردم این شهر رفته رفته روندِ تبدیل شدن به یک چالش را طی می کند . دریک ضلع ، مسئولین ستاد اسکان این شهرستان قرار دارند که نگران از حجم انبوه زائرین موجود درشهر، خصوصا همزمان با موج برگشت زائرین و وضعیت جوی ،مکانهای آموزشی رابرای اسکان زائرین مطالبه می کنند.

در ضلع دیگر این ماجرا ،حقیقت غیر قابل کتمان شلوغی شهر نهفته است که تقریبا امکان تردد دانش آموزان برای رفت ویا بر گشت آنان از مدرسه وجود ندارد . لازم است درکنار این موضوع ،دغدغه والدین دانش آموزانی را اضافه کرد که برای رسیدن فرزندانشان به مدرسه یا بالعکس با کلی مشکل مواجهه هستند.

ضلع سوم این ماجرا نیز به مدیر کل آموزش وپرورش استان برمی گردد ،که دراین وسط بدون توجه به وضعیت شهر ومشکلاتی که هم بر خانواده ها ودانش آموزان وهم بر زائرین مترتب است، کماکان مرغش یک پا دارد و با کوبیدن بر طبل لجاجت ،بر تداوم فعالیت های مدارس اصرار دارد.

البته شاید برخی چنین اظهار نظر کنند که به هرحال مدیرآموزش و پرورش حق دارد نگران وضعیت تحصیلی دانش آموزان شهر مهران باشد . اما کافیست یک ساعتی در سطح شهر مهران تردد ویا به دغدغه والدین دانش آموزان گوش فرا داده ویا اطلاعاتی از روند فعلی وضعیت نیمه تعطیل مدارس شهرمهران کسب نمود ،دراین صورت است که درخواهید یافت که حق با چه کسی است!

صرفنظر از مشکلات مطروحه ،اظهار نظرهای صورت گرفته از سوی مدیر کل آموزش وپرروش و مواضع مسئولین ستاد اربعین شهرستان وستاد اسکان دراین خصوص قدری قابل تامل است . درحالیکه مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفت : با توجه به حجم تردد زائران اربعین حسینی در این استان از فضای شماری از مدارس برای اسکان زائران اربعین استفاده که برای جلوگیری از خلل آموزشی اسکان آنها در شیفت مخالف انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرده است : برای اسکان شبانه و اضطراری زائران 15فضای آموزشی در شهرستان مرزی مهران، 10 فضا در شهر ایلام و 15 فضا نیز در شهرهای سرابله، دهلران و ایوان پیش بینی شده است

این درحالیست یوسف قدیری مسئول ستاد اسکان زائرین شهرستان مهران در گفتگو با تابناک ایلام ، با رد گفته های مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام در اظهار کرد: هیچکدام از فضاهای آموزشی شهر مهران برای اسکان زائرین دراختیار ستاد اسکان قرار ندارد .

قدیری اضافه کرد: از دو روز گذشته موج بازگشت زائرین اربعین آغاز و در روزهای آتی اوج تراکم جمعیتی را در شهرستان مهران شاهد هستیم ،با توجه به کمبود فضای اسکان ،واز طرفی وضعیت جوی ،به طور قطع با مشکلاتی مواجهه خواهیم شد.

رییس ستاد اسکان زائرین اربعین شهرستان مهران بیان داشت : سال گذشته تمام فضاهای آموزشی شهر مهران دراختیار ستاد اسکان قرار داشت ،اما امسال آموزش وپرورش تنها به بهانه تداوم فعالیت آموزشی مدارس ، با ستاد همکاری مناسبی ندارند.

قدیری خاطرنشان کرد: صحبتهای امروز مدیرکل آموزش وپرورش مبنی بر استفاده زائرین از نمازخانه مدارس همزمان با فعالیت آموزشی مدارس واقعا خنده دار وقابل تامل است . مگر می شود در یک مدرسه ای هم دانش آموز در کلاس باشد وهم بخشی از فضای آموزشی در اختیار زائرین باشد ؟ اگر دراین بین مشکلی برای دانش آموزان پیش بیاید ،آن وقت جناب آقای مدیرکل جوابگو خواهند بود؟

قدیری ادامه داد: عقل سلیم حکم می کند که تصمیم گیری ها بر اساس وضعیت شلوغی شهر ،ترافیک وازدحام خودرویی و انسانی و انسداد بیشتر خیابانها ،تصمیمی عقلانی وعلمی باشد .

وی افزود : آقای مدیرکل تداوم فعالیت آموزشی و جلوگیری از اخلال در روند آموزشی مدارس را بهانه می کنند ،این درحالیست مدیران مدارس  ومعلمین آنها از ماهها پیش بخاطر پیش بینی این روزها ،درسها را بصورت فشرده پیش برده اند .بنابراین دغدغه آموزشی محلی از اعراب ندارد.

قدیری بیان داشت : وضعیت شلوغی شهر و مشکلات پیش رو برای دانش آموزان مدارس به دغدغه ای جدی برای والدین آنها تبدیل شده ولازم است مدیران آموزش وپرورش استان این دغدغه ها را در تصمیم گیری هایشان لحاظ کنند.

وی ادامه داد : درحال حاضر سطح خیابانها مملو از جمعیت زائرین ونیروهای نظامی وانتظامی است ، بسیاری از خیابانها بخاطر کنترل ترافیک یک طرفه یا مسدود شده اند ،دانش آموز ابتدایی یا راهنمایی چطور باید از وسط این شلوغی خود را به مدسه برساند ؟ این درحالیست که بیشتر معلمین شهرمهران غیر بومی هستند وباو جود شلوغی جاده ها ی منتهی به مهران ،عملا امکان حضور در سرکلاسها را ندارند.

قدیری اظهار داشت : مدیران مدارس هم حاضر به پذیرش مسئولیت اتفاقات احتمالی برای دانش آموزان نیستند ،براین اساس آنها هم دانش آموزان را برای حضور یا عدم حضور در مدرسه مخیر کرده اند. باید بپذیریم درحال حاضر عملا مدارس نیمه تعطیل واز کیفیت آموزشی برخوردار نیستند .لذا اصرار بر تداوم فعالیت آنها با وضع موجود ،اصلا کار درستی نیست.

وی در پایان با طرح سوالی از مدیر کل آموزش وپرورش استان گفت : آیا مدیرکل محترم حاضر هستند با علم به شرایط فوق ،فرزندان خود را بصورت مهمان در مدارس مهران مشغول به تحصیل نماید؟


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار