کد خبر: ۵۲۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶ 07 November 2017
تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::اربعین واژه ای نام آشنا ،حرکتی بزرگ برآمده از قعر دلدادگی به حسین وزینب و خاندان عصمت وطهارت است .کیست که حسین وعاشورا وکربلا را بشناسد، اما با تاریخ اربعین که عمری به درازای فرهنگ عاشورا ، ایثار ،مقاومت و آزادگی دارد بیگانه باشد.

بله باردیگر اربعینی دیگر وهنگامه حرکتی نو بر مسیر عشق تا کعبه آمال دلها فرارسید . بار دیگر غوغایی بزرگ ورستاخیزی عظیم بر پاشد تا عاشقان و دلدادگان کوی یار را روانه استان حماسه ها و کربلاهای ایران زمین کند . بله اینجا ایلام است ،سرزمین کربلاهای خونین ایران زمین ،سرزمینی که جای جای خاکش مشحون از رایحه خوش ایثار ودلدادگی ست،مهرانش با ایثار و شهات عجین است ونام آشنای آن سالهای سال است که با آواهای "کربلا کربلا ما می آییم "مریدانِ حسینی آشناست .سالهاست نام مهران با نام کربلا وحسین و زینب و عشق ودلدادگی گره خورده است ،نقطه آغازین آن را می توان در تاریخ سرخ انقلاب اسلامی و کربلاهای خونین این سرزمین جستجو و در امتداد خط سرخ حسینی دنبال و اینک تجلی آن را در روزی بنام " اربعین" نظاره گر بود.

اربعینی دیگر از راه رسیده است ،ایلام پایتخت خادم الحسین ،مهد شهدا و سرزمین پلاکها واستخوانهای نهفته در دل خاک و قدمگاه شهدا ،بار دیگر رنگ وبوی حسینی به خود گرفته است . درهرکوی وبرزنش که پا می گذاری ردی از حسینی ها می توان یافت .این روزها ایلام ومهران بزرگترین بارانداز حسینی ها شده است ودر هرکرانش نوای خوش یا حسین ویا زینب به گوش می رسد .

امسال هم به رسم سالهای گذشته ،زائرین کوی یار،ایلام را برای رسیدن به کویش برگزیده اند ،جاده و خیابان ،شهر وبیابان ،مسجد ومدرسه ،خانه وکاشانه وخلاصه ،همه ایلامیان ، این روزها پذیرای خیل عظیم زائرین اربعین حسینی شده اند ،همه دست دردست هم داده اند تا به بهترین شیوه ممکن ،رسم میهمان نوازی را به جای آورند .

تقسیم کار ها برای استقبال از جمعیت میلیونی زائرین حسینی به شیوه ای قابل قبول صورت گرفته وهرسال که می آید با تجربه ای بهتر به رتق وفتق امور زائرین می پردازند .ازاینرو به همه دست اندرکاران ستاد اربعین باید دست مریضاد وخدا قوت گفت .

همه وهمه برای معرفی ،استقبال ،پذیرایی و بدرقه سنگ تمام گذاشته اند ،اما دراین بین ،نباید نقش رسانه ملی و صدا وسیمای مرکز ایلام را در معرفی مهران وایلام ،شناخت عمیق اربعین و ایجاد تهییج در بین مردم جای جای این سرزمین پهناور فراموش کرد.

رسانه ، قوی تر وبالنده تر از سال های گذشته در مقوله اربعین ظاهر شده است . نقش پررنگ صداوسیمای مرکز ایلام در معرفی و گزارش لحظه به لحظه این کنگره بزرگ جهان اسلام ،مرزها را در نوردیده و ازشبکه های استانی و کشوری فراتر و در قاب شبکه های برون مرزی به نقش آفرینی مشغول است .

بدون اغراق باید گفت ،نقش بی بدیل قرارگاه رسانه ای صدا وسیمای مرکز ایلام در خلق این حماسه بزرگ نقشی ماندگار وفاخر است که برای سالهای سال نام ایلام ومهران واربعین را در تاریخ عاشورا و اربعین ماندگار وجاودانه ساخته است . باید تلاشهای فرمانده نستوه این قرارگاه رسانه ای را ارج نهاد وبه یکایک این عزیزان از مدیریت رسانه ملی دراستان گرفته ،تا تمامی تصویربرداران و گزارش گران وعوامل فنی و پشت صحنه اش خداقوت گفت .

کمترکسی است که این روزها تصویر زنده مراسم اربعین و مهران وایلام را در شبکه های تلویزیونی سراسر کشور و شبکه های ماهواره ای جهانی ما حاصل تلاشهای شبانه روزی قرارگاه رسانه ای اربعین راندیده باشد. این تلاشهای ارزنده درراستای معرفی بیشتر استان به کشور وجهان را باید احسنت گفت .مخلص کلام اینکه تلاش صدا وسیمای مرکز ایلام در اربعین امسال را باید در تراز بالای خبر رسانی حرفه ای قلمداد و به این رسانه دراربعین 96 نمره بیست داد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
برادر ارجمند جفایی که در حق مردم دهلران و مسیر دهلران مهران می شود لاقل قسمتی از آن بر عهده صدا و سیمای مرکز نیست؟ عمگر می شود 30 درصد خاک استان و 200 کیلومتر مرز مشترک دهلران با عراق را نادیده گرفت؟ چرا جان و مال خون زائر اباعبدالله در مسیر ایلام مهران به خطر بیفتد در حالی که میشد از مسیر دهلران مهران بدون درد و رنج رسید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار