واضح ومبرهن است که بیمه ایران بعنوان شرکت تعهد کننده حوادث وعمر زائرین اربعین ،با دریافت حق بیمه از آنان ،مبلغی بیش از سی میلیارد تومان به جیب زده است ،چنانچه این شرکت از تعهدات خود عدول و از زیر بار مسئولیت ها شانی خالی نماید ،بصورت شفاف به این سوال پاسخ دهند ، که این حجم بالای پول دریافتی از مردم ،به جز پول زور چه اسمی می توان گذاشت ؟
کد خبر: ۵۲۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳ 08 November 2017

تابناک ایلام ::اگر کسی اندک اطلاعاتی از حقوق بیمه ،بیمه گر و بیمه گذار داشته باشد ویا به کم وکیفِ فعالیت شرکت های بیمه ای آشنایی داشته باشد ،درستیِ این موضوع را می پذیرد که شرکت بیمه بعنوان بیمه گر ،در قبالِ حق بیمه دریافتی از بیمه گذار، با حصول شرایطی عهده دار تعهداتی می شود که بسته به نوع بیمه وقرار داد منعقده بین بیمه گر و بیمه گذار ،مکلف به اجرای آن تعهدات می شود.

در حال حاضر حاضر شرکتهای بیمه ای براساس نوع بیمه با بیمه گذار قرار دادهایی را منعقد می کنند ،شرکت ممکن است در قبال دریافت حق بیمه ،تعهدات بیمه ای عمر وحوادث ،درمان ویا مسئولیت ،اشخاص و یا آتش سوزی و سرقت و...را تقبل نمایند .شرکتهای بیمه ای موظفند براساس دستورالعملها وقوانین موجود، موارد تعهد شده را درقبال بیمه گذار اجرا و خسارتهای مورد تعهد را پرداخت نمایند.

بیمه ایران بعنوان یکی از مهمترین ومطرح ترین شرکتهای بیمه ای دولتی، در اربعین سال جاری ،براساس قرارداد با سازمان حج وزیارت در قبال دریافت حق بیمه ای تقریبا اجباری ،زائرینی که مبادرت به اخذ ویزای اربعین نمودند را در برابر حوادث مختلف بیمه نمود.

براساس قرار داد منعقد شده ،بیمه ایران با دریافت حق بیمه ای به مبلغ 18هزار و هشتصد تومان از هر زائر ،آنان را در برابر حوادث تروریستی ،تصادف منجر به فوت و نقص عضو وهمچنین پرداخت هزینه های درمانی بیمه نموده است . در قبال بیمه زائران؛۲ میلیون تومان برای درمان سرپایی، ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت غرامت فوت ناشی از اقدامات تروریستی، ۳۰ میلیون تومان غرامت فوت به هر دلیل، غرامت نقص عضو نیز تا ۲۰۰ میلیون تومان، هزینه درمان در بیمارستان های عراق نیز تا ۲۵ میلیون تومان پرداخت می شود.

بنابراین واضح وروشن است که تمامی زائرینی که با دریافت ویزای اربعین بصورت رسمی از مرزهای سه گانه کشور به عراق مشرف شده اند، براساس تعهدات اعلام شده،در قبال حوادث مختلف بیمه شده اند .بیمه ایران بعنوان شرکت بیمه ای تعیین شده ،درقبال حق بیمه دریافتی ،موظف به ایفای تعهدات خود به زائرین حادثه دیده است.

اما اتفاقی که سیزده آبان ،یعنی سه روز پیش  برای جمعی از زائرین اربعین حسینی در عراق به وقوع پیوست ،پرده از برخی بی مسئولیتی های بیمه ایران درقبال حقوق بیمه شدگان انداخت. به این معنا که با وقوع حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس زائرین ایرانی در بدره عراق و انتقال آنان به مراکز درمانی استان وشانه خالی کردن بیمه از زیر مسئولیت پرداخت هزینه های درمانی حادثه دیدگان ،بیمه ایران با زدن به زیر میزبازی  ،علامت سوال بزرگی را در مقابل اقدام خود ،در زمینه دریافت مبلغی تحت عنوان حق بیمه حوادث از زائرین اربعین  قرار داد.

موضوع از این قرار است که بر اثر واژگونی اتوبوس حامل زائرین ایرانی که روز شنبه هفته جاری در بدره عراق به وقوع پیوست،تعدادی از زائرین به شدت مصدوم وبرای مداوا به بیمارستان مهران واز آنجا به بیمارستان امام خمینی شهر ایلام اعزام شدند.از آنجاییکه بر اساس قرارداد منعقده ،بیمه ایران بعنوان شرکت بیمه گر زائرین ، مسئول پرداخت هزینه های درمانی بستری ،سرپایی ونقص عضو زائرین شناخته شده است ،موضوع به اطلاع بیمه ایران شعبه استان ایلام رسانیده شده است.

جالب اینجاست ،مدیرعامل شرکت بیمه استان ،از ایفای تعهدات سرباز زده و با بهانه های واهی از تشکیل پرونده برای پرداخت خسارات وارده براساس تعهدات صورت گرفته خودداری نموده است.هرچند شرکت بیمه البرز استان ایلام با اطلاع از وقوع این حادثه و با علم به تعهدات بیمه مسئولیت خودرو حامل زائرین حادثه دیده ،به این قضیه ورود نمود ،اما بی توجهی و بی مسئولیتی بیمه ایران درقبال مبلغ چند ده میلیارد تومان دریافتی  از زائرین،موضوعیست که مسئولین بیمه ایران باید برای آن پاسخ قانع کننده ای در چنته داشته باشند.

واضح ومبرهن است که بیمه ایران بعنوان شرکت تعهد کننده حوادث وعمر زائرین اربعین ،با دریافت حق بیمه از آنان ،مبلغی بیش از سی میلیارد تومان به جیب زده است ،چنانچه این شرکت از تعهدات خود عدول و از زیر بار مسئولیت ها شانی خالی نماید ،باید بصورت شفاف به این سوال پاسخ دهند ؛"بر  این حجم پول دریافتی از مردم ،به جز پول زور چه اسمی می توان نهاد" ؟

بنابراین انتظار می رود دستگاههای نظارتی مرتبط ،بصورت جدی به این مقوله ورود کرده و دو راه را در دستورکار قرار دهند ؛یابیمه ایران را به اجرای تعهدات خود مجاب کنند ،یا اینکه وجه دریافتی تحت عنوان حق بیمه عمر وحوادث را به حسابهای زائرین اعاده نمایند .قطعا اقدام فوری دراین زمینه ،خیر و عافیت دنیا وآخرت و رضایتمندی مردم از دستگاههای نظارتی وحاکمیتی را بدنبال خواهد داشت .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهزاد سالمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
اي كاش روزي فرا رسد كه بدانيم بيمه ايران متعلق به تمام ايرانيان بهتر است بگوييم خود ايران است شمارا بخدا با داوري هاي غير منصفانه تيشه بر ريشه اين درخت تنومند نزنيم ، البته و صدالبته كه تبليغات سوء خيالي باطل بوده و به ثمر نخواهد نشست
نغمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
تابناک جان تو که اصلا منبع موثقی برای این خبرت نیاوردی چطور انتظار داری باور کنیم؟ چطور به خودت و شرافت رسانه ایت اجازه دادی اولا دل زائران سیدالشهدا رو که هنوز از عراق برنگشتند رو بلرزونی دوما نهادی رو که نماینده های قدیمیش و بازنشسته هاش یه عمر جون کندن تا صنعت بیمه شکل بگیره خیلی راحت خوار کنی! چقدر قشنگ گفت اباعبدالله که حداقل اگر دین ندارید آزاده باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار