براساس شنیده ها از منابع مطلع ،مدیریت محترم این اداره فقط در راستای حفظ آبرویش وبا تکیه بر آتوهایی که از مدیران بالایی در چنته دارد ،از پشت میز مدیریت تکان نخورده وحق مدیریت دریافت می کند ،این درحالیست مدیریت واقعی اداره وامضاء مکاتبات ورتق وفتق درهم وبرهم امور اداره هم با سرپرست است.
کد خبر: ۵۲۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱ 10 November 2017

تابناک ایلام::تاکنون ماجراهای عجیب وغریب فراوانی درباره مدیریت های منحصر بفرد در دستگاههای اجرایی شنیده یا خوانده ایم .شاید بدلیل نهادینه شدن برخی پدیده های نوین در شیوه مدیریت ها ،واکنشها به ماجرای خانوادگی شدن و انحصاری شدن مدیریت ها و ...زیاد عجیب وغریب نبوده است .

اما وقتی خبری از ماجرای دو مدیریتی شدن یک دستگاه اداری به گوش می رسد ،خبر آنچنان تازه،منحصر بفرد،غیر طبیعی وغیرقابل باور است که اذهان تمامی مخاطبین بر این موضوع بی نظیر مدیریتی متمرکز می شود .این سوال در اذهان متبادر می شود که مگر می شود یک دستگاهی دو رییس یا دو مدیر داشته باشد ؟

چرا یی این سوال از آنجا نشات می گیرد که این نوع سازمان اداری در هیچ دستگاه یا درهیچ نظام اداری تعریف نشده است ،مگردرنظامهای من درآوردی !حتی در دنیای زنبورهای عسل ،حضور دو ملکه در یک کلونی پذیرفتنی نیست و زنبورهای کلونی از همان آغاز شکل گیری لارو ، دو ملکه شدن را برنتابیده و با تشخیص شاخن ملکه، قبل از خروج از شاخن، آن را نیش زده وتکلیف مدیریت کلونی را مشخص می کنند.

حال این ماجرا ،نه افسانه است ونه داستان سرایی ،بلکه حقیقتی غیر قابل کتمان در یکی از دستگاههای اجرایی شهرستان مهران است . اتفاقی که بیش از یکماه است در میان هیاهو و شلوغی اربعین گم شده وبا پناه گرفتن در پشت بیا وبرو ها وشلوغی های استان ایلام وشهرستان مهران ،به زندگی مسالمت آمیز خود ادامه می دهد.

ماجرا ازاین قراراست که یک ماه و اندی پیش ،خبر بازداشت مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان مهران به دلایلی که هرگز رسانه ای نشد ،مثل برق وباد در میان مردم ،رسانه های و فضای مجازی دست به دست شد .مدیر محترم مدت ده الی پانزده روز تحت بازجویی وبررسی های قضایی قرار داشت که متعاقبا  بنابه روال منطقی وقانونی دستگاه قضایی با تودیع وثیقه آزاد شد.

درطول این مدت اداره فوق تحت سرپرستی یک از کارکنان مدیریت می شد . اما پس از دو الی سه هفته و درمیان انبوهی از شایعات راست ودروغ ،مدیر تازه آزاد شده ،درکمال احترام، توسط معاون مدیرکل به کار بازگردانده ومجددا معارفه شد . حال بماند علیرغم نقدهای موجود بر این رفتار مدیران منابع طبیعی استان که چرا مدیر در مظان اتهام قبل از تعیین تکلیف به همان پستش اعاده می شود ؟! خود جای بحثهای فراوان دارد ،اما گویا از آن زمان تاکنون، مدیریت این اداره هم با سرپرست وهم با مدیر اداره می شود.

در یک طرف ،سرپرست اداره با حمایت مدیران امنیتی و حراستی به مدیریت خود ادامه می دهد ،در طرف دیگر ، مدیر اصلی هم سفت وسخت بر صندلی مدیریت اداره متبوع تکیه زده وبه قول یارو گفتنی !بمب هم نمی تواندوی را از جایش تکان دهد !

براساس شنیده ها از منابع مطلع ،مدیریت محترم این اداره فقط در راستای حفظ آبرویش وبا تکیه بر آتوهایی که از مدیران بالایی در چنته دارد ،از پشت میز مدیریت تکان نخورده وحق مدیریت هم دریافت می کند ،این درحالیست مدیریت واقعی اداره وامضاء مکاتبات ورتق وفتق درهم وبرهم امور اداره با سرپرست است.

لازم است مدیران منابع طبیعی استان دل به دریا زده و با تعیین تکلیف مدیریت این اداره ،از تداوم اجحاف ها در حق بیت المال جلوگیری به عمل آوردند .به هرحال بی دلیل مدیراین اداره بیش از ده روز در بازجویی دستگاههای امنیتی و قضایی قرار نگرفته وبرای تداوم مدیریت اداره قحطی رجال هم نیست .بنابراین دلیلی بر مدیریت توامان این اداره با مدیر وسرپرست وجود ندارد. یا در یک نشست رسانه ای اعلام شود مدیر سابق مشکلی نداشته وقال قضیه را بکنید، یا با صدور ابلاغی جدیدی ،برای همیشه به این ماجرای نا متجانس با سازمان امور اداری  واستخدامی پایان دهید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آنجل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
داستانهای این اداره منابع طبیعی مهران تمام شدنی نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار