وزیرکشور:
وزیرکشور گفت:راه اندازی مرزهای چیلات دهلران در استان ایلام و خسروی در استان کرمانشاه برای اربعین سال آینده از اولویت های اصلی دولت های ایران و عراق بوده و در دستور کار 2 دولت قرار دارد.
کد خبر: ۵۲۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 11 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: برای اربعین سال آینده باید زیرساخت های 2 خروجی چیلات و خسروی به منظور سهولت در تردد زائران توسعه یابد.
 
وی افزود: امسال نیز برای بازگشایی و فعالیت این 2 مرز با مسئولان عراقی رایزنی های متعددی شد و با وجود توافق نهایی مبنی بر بازگشایی این 2 مرز، دولتمردان عراقی به دلیل عدم امنیت در این کشور در روزهای پایانی عدم موافقت خود درخصوص فعالیت این مرزها را اعلام کردند.
 
وزیر کشور یادآور شد: در صورت گشایش مرزهای خسروی و چیلات در کنار مرزهای مهران، چذابه و شلمچه، تردد و ورود و خروج زائران با نظم، امنیت و آرامش بیشتری صورت خواهد گرفت.
 
رحمانی فضلی با اشاره به استقبال مردم از آئین های اربعین، اظهار کرد: امسال برای برقراری نظم و امنیت بیشتر زائران و مدیریت آئین های اربعین مسئولان از تجارب سه سال گذشته استفاده کردند.
 
وی با بیان اینکه نباید فقط به تجارب و زیرساخت های سال های گذشته بسنده کرد، اظهار کرد: باید در مدیریت اربعین برنامه ها و تصمیم های جدید اتخاذ شود و زیرساخت ها بیش از گذشته از جمله احیای باند قدیمی فرودگاه مهران برای استفاده اضطراری توسعه یابد.
 
وزیر کشور به موقعیت مرز چیلات در دهلران اشاره کرد و افزود: زیرساخت های مختلف مرز چیلات به ویژه در حوزه راه باید برای سال های آینده توسعه یابد تا زائران سفر ایمنی را به عتبات عالیات داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی و فعالیت این مرز و توسعه زیرساخت های آن باید انجام شود و وزارت راه و شهرسازی نیز برای توسعه راه های این منطقه اعتباراتی را اختصاص دهد.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه اربعین یک مساله ارزشی و اعتقادی و اجتماعی پرشور است، تاکید کرد: باید مسئولان همه تلاش خود را برای خدمات رسانی به زائران و تامین امنیت و نیازهای اولیه آنها بکار گیرند.
 
وی افزود: با تدابیر و اقدام های انجام شده، امسال نظم و امنیت بسیار خوبی برای تردد زائران اربعین در مرزهای سه گانه ایجاد شد و در حوزه خدمات رسانی، زیربنایی، توقفگاه ها و استقرار ایستگاه های صلواتی شرایط بهتری برای سهولت در تردد زائران صورت گرفت.
 
وی تاکید کرد: یکی از نکات بسیار مهم در ایام اربعین امسال جلوگیری از خروج افراد بدون ویزا بود و برخلاف سال های گذشته هیچ زائری بدون ویزا از مرزها خارج نشد.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین نیز با قدردانی از مردم و مسئولان کشور عراق در پذیرایی و تامین امینت زائران در این کشور، گفت: با مسئولان این کشور رایزنی های لازم برای تامین امنیت زائران و جلوگیری از بروز هرگونه حوادث تا پایان خروج آنها از عراق، انجام شده است.
 
حسین ذوالفقاری یادآور شد: عمده زائران در حال بازگشت هستند و در نهایت تا فردا یکشنبه 20 آبانماه تمامی زائران به کشور بازمی گردند که در این زمینه تامین امنیت آنها مهمترین اولویت مسئولان است.
 
وی اظهار کرد: در مدت برگزاری آئین های اربعین و حضور زائران در مسیرهای راهپیمایی خدمات متنوع اسکان، تغذیه، درمان، حمل و نقل، سوخت، فرهنگی و... به آنها ارائه داده شد و این روند تا زمان بازگشت تمامی زائران ادامه دارد.
 
ذوالفقاری یادآور شد: راهپیمایی اربعین بزرگترین حادثه انسانی در حجمی بزرگ و با عظمت است که توسط مسئولان و مردم کشورهای ایران و عراق هدایت، کنترل و مدیریت می شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار