مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: این جمعیت از زمان آغاز سفر زائران اربعین حسینی (ع) به این استان تا صبح امروز به مصدومان 95 حادثه امدادرسانی کرده است.
کد خبر: ۵۲۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 12 November 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛محمد سلیمانی اظهار کرد: در جریان این حوادث که 12 فقره آن مربوط به سوانح رانندگی بوده به 13 هزار و 355 مصدوم امداد رسانی شده است که از این تعداد 95 نفر به مراکز درمانی منتقل و مابقی سرپایی مداوا شده اند.
 
وی یادآور شد: همچنین هشت هزار و 554 زائر حسینی اربعین 96 در این استان تا صبح امروز در مساجد و پایگاه های امدادرسانی این جمعیت در محورهای ارتباطی استان و مرز مهران اسکان اضطراری داده شده اند.
 
وی تاکید کرد: عملیات امداد رسانی این جمعیت به زائران اربعین حسینی از هشتم آبان ماه جاری آغاز و تا 28 آبان ماه و بازگشت تمامی زائران از عتبات عالیات ادامه خواهد داشت.
 
جمعیت هلال احمر در ایام اربعین سال گذشته به 28 هزار و 422 زائر در مسیرهای منتهی به شهرستان مهران خدمات درمانی و امدادی ارائه کرد و 22 هزار و 663 زائر در شهرستان مرزی مهران توسط این جمعیت در 14 مکان اسکان داده شدند.
 
از 20 آبان تا سوم آذر پارسال در مجموع امدادگران این جمعیت به 59 حادثه رانندگی زائران اربعین حسینی در جاده های استان ایلام و راه های منتهی به مرز بین المللی مهران که منجر به زخمی شدن 225 نفر شد، امداد رسانی کردند.
 
 مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات از ابتدای ماه صفر تاکنون میزبان بیش از 55 درصد زائران اربعین بوده است.
 
بر اساس تجربه سال های گذشته تعدادی از زائران 2 مرز شلمچه و چذابه نیز مرز مهران را برای بازگشت خود انتخاب می کنند و برآورد می شود حدود 60 درصد زائران ار طریق مرز مهران به کشور بازگردند.
 
در ایام اربعین امسال شاهد تردد بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر از مرز بین المللی مهران بودیم که تاکنون بیش از 730 هزار زائر از این نقطه مرزی به کشور بازگشته اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار