همزمان با هفته کتاب؛
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با حضور در برنامه رادیویی «آوای کتاب» از آوای روح نواز کتاب سخن گفت.
کد خبر: ۵۲۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 14 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مرادجلیلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام به مناسبت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با حضور در برنامه رادیویی «آوای کتاب» از آوای روح نواز کتاب سخن گفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به مناسبت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با حضور در برنامه رادیویی «آوای کتاب» به تشریح وضعیت کتابخانه های عمومی استان، تشریح فعالیتهای فرهنگی کتابخانه های استان، اعلام شعار هفته کتاب و همچنین انتظار کتابخانه ها از مردم و نهادهای فرهنگی پرداخت.

جلیلیان گفت: اکنون 49 کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در این استان فعال است که جوابگوی نیازهای مردم نیست. و با وجود اینکه اکنون عملیات ساخت 10 کتابخانه عمومی در استان در حال ساخت است و تا پایان سال به 12 مورد افزایش می یابد، ولی توسعه این فضاهای فرهنگی در استان در دستور کار قرار دارد.

وی به سرانه کتاب در استان اشاره کرد و گفت: اکنون 538 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد که با احتساب آن اکنون به ازای هر ایلامی باسواد یک جلد کتاب در کتابخانه ها وجود دارد.  و تعداد اعضا کتابخانه های عمومی استان را 26 هزار نفر عنوان کرد و گفت: طی دو سال گذشته بیش از 100 هزار جلد کتاب از طریق این نهاد به دهیاری ها، مدارس و ارگان های مختلف استان اهدا شده است. عمده اعضا کتابخانه های عمومی استان به مطالعه رمان، ادبیات و علوم اجتماعی و کودک و نوجوان گرایش دارند که باید این منابع در کتابخانه های استان تقویت شوند.

جلیلیان با اشاره به گرایش مردم به شبکه های مجازی گفت: مردم باید از آسیب های فضای مجازی مطلع و نگذارند این شبکه ها اجتماعی جایگزین مطالعه کتاب و کتابخوانی شوند. در این زمینه باید فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسب انجام گرفته تا اثر فرهنگی کتاب در جامعه تضعیف نشود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همچنین به انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان اشاره کرد و گفت: مشارکت در ساخت کتابخانه در استان نیازمند فرهنگسازی بیشتر است و افراد خیر باید در این زمینه مشارکت بالاتری داشته باشند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی را «آینده روشن با خانواده کتابخوان» برشمرد و گفت: عضویت رایگان، برگزاری نشست های کتابخوان، مسابقه های مختلف فرهنگی، نشست های جمع خوانی کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب و غیره از مهمترین برنامه های بیست و پنجمین دوره هفته کتاب در کتابخانه های سرتاسر استان است.

 گفتنی است برنامه «آوای کتاب» با رویکرد کتاب و کتابخوانی در رادیو ایلام تهیه و پخش می شود و به ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین کتاب دوستان و علاقه مندان به مطالعه می پردازد و هر برنامه با حضور فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی برای ایجاد انگیزه در بین قشر جوان تولید می شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار