استاندار ایلام اظهار داشت: متاسفانه به دلیل استفاده از مواد نامرغوب و غیراستاندارد عمر ساختمان های مسکونی در کشور بسیار پایین است و به کمتر از ۳۰ سال می رسد درحالیکه این وضعیت در کشورهای پیشرفته حتی به ۱۰۰ سال نیز تخمین زده می شود.
کد خبر: ۵۲۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 14 November 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛قاسم سلیمانی روز سه شنبه در جلسه ستاد بحران در چوار با اشاره به حادثه زلزله غرب کشور تاکید کرد: اگر هنگام احداث اماکن مسکونی و تجاری استانداردهای ملی و بین المللی را رعایت کنیم بدون شک با این حجم از تلفات در سوانح طبیعی همچون زلزله روبرو نخواهیم بود.

استاندار ایلام اضافه کرد: وجود بافت های فرسوده در نقاط شهری و روستایی به یک معضل در سراسر کشور تبدیل شده وکه این وضعیت در استان ایلام نیز مشاهده می وشد و در مناطق روستایی شرایط حادتر است.

وی بر لزوم ایمن سازی واحدهای مسکونی در مناطق مختلف این استان تاکید کرد.

سلیمانی گفت: باید با اختصاص تسهیلات بلند مدت و با سودهای پایین مردم را به احیا بافت های فرسوده خود ترغیب کنیم چراکه اگر حادثه ای رخ دهد طبعات ناشی از ان غیر قابل تصور خواهد بود.

وی یادآور شد: زلزله ۷،۳ ریشتری غرب کشور در بخش چوار منجر به رانش زمین و تخریب ۶ واحد مسکونی شد که باید هرچه سریع تر نسبت به بازسازی و اسکان افراد آسیب دیده اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار