معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: حمایت از ناشران در قالب خرید کتاب یکی از برنامه‌های مهم و اساسی در راستای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی است که در سال جاری ۱۴ هزار جلد کتاب از ناشران ایلامی خریداری ‌شده است.
کد خبر: ۵۲۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 15 November 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛عمران خودآموز با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی استان عضو ستاد گرامیداشت هفته کتاب در این هفته برنامه‌های متنوعی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه اجرا خواهند کرد، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این هفته برنامه‌های متنوعی در این زمینه اجرا خواهد کرد که برخی از برنامه‌ها نیز با مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی اجرا می‌شود .

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: یکی از برنامه‌های محوری این اداره کل، تجلیل از خادمان نشر است که در این برنامه از تعداد ٣٠ نفر از مؤلفان، ناشران، کتابداران و خادمان نشر و کتاب استان با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل خواهند شد .

خودآموز اضافه کرد: برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب در مرکز استان با حضور علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی، حضور در برنامه‌های صداوسیمای مرکزی ایلام در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، تقدیر از برگزیدگان جایزه کتاب سال که توسط داوران جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ٩٤ داوری شده و همچنین توزیع و اهدای کتاب در بین مؤسسات فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی از برنامه‌های این هفته است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر ٢٤ ناشر در سطح استان ایلام فعالیت دارند، ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه ١٤٩ عنوان کتاب در استان ایلام چاپ و منتشرشده است که این میزان نسبت به سال گذشته از رشدی حدود ٢ برابر برخوردار است .

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه از تولید، چاپ و نشر کتاب در حد توان حمایت می‌شود، تصریح کرد: در سال جاری نیز ١٤ هزار جلد کتاب بااعتباری بالغ‌بر ١١٢ میلیون تومان در قالب حمایت از نویسندگان، مؤلفان و ناشران خریداری‌شده و در بین مراکز فرهنگی، مؤسسات دینی و قرآنی و کتابخانه‌های عمومی استان توزیع‌شده است .

وی با اشاره به اینکه شعار سال جاری هفته کتاب آینده روشت با خانواده کتاب‌خوان است، تصریح کرد: به‌طور قطع ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی نقش مهمی در راستای توسعه همه‌جانبه و ایجاد بسترهای فرهنگی و آگاهی و دانایی جامعه خواهد داشت و وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی است که در این راستا تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار