مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت: امسال شبکه اصلی حدود 40 منطقه در نقاط مختلف شهر اردبیل که با افت فشار مواجه بودند به رینگ اصلی متصل شدند.
کد خبر: ۵۲۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 16 November 2017
تعدیل فشار آب شبکه فاضلاب شهری در مناطق مختلف استان اردبیل انجام شد

به گزارش تابناک اردبیل، علی خاک‌نژاد در جلسه بررسی ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل و خط انتقال فاضلاب در اردبیل اظهار داشت: از سال 1384 در مطالعات اولیه طرح تاسیسات فاضلاب اردبیل اجرای هشت مدول به تناسب رشد جمعیت شهر انجام شده بود که تا امروز فقط یک مدول با ظرفیت پذیرش فاضلاب خام جمعیت حدود 125 هزار نفر اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر این ظرفیت را با جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری مرکز استان در شرایط فعلی یعنی 260 هزار نفر مقایسه کنیم اهمیت و ضرورت اجرای مدول دوم تصفیه خانه کاملا مشخص خواهد شد افزود: علاوه بر این طرح خط انتقال یک هزار میلی متری فاضلاب به دلیل ورود آب باران منازل و متاسفانه هدایت آب  باران  سطح شهر به منهول‌ها  ظرفیت لازم برای انتقال فاضلاب خام را ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری اردبیل با جدیت تمام اتمام تصفیه خانه  فاضلاب بیله‌سوار را که جزو طرحهای اقتصاد مقاومتی  وزارت نیرو است تا آخر سال در دستور کار خود قرار داده است  و به هر نحو ممکن حداقل قسمت مایع تصفیه‌خانه جهت بهره‌برداری آماده خواهد شد.

خاک‌نژاد در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب نیر و خط انتقال پساب به پایین دست سد یامچی نیز گفت: با توجه به جایگاه حائز اهمیت تصفیه‌خانه این پروژه علی‌رغم محدودیت اعتباری امسال با تمام توان و شتاب لازم در حال اجراست و به یاری خداوند با کسب اعتبار لازم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در سال 94 با پیگیری مستمر توانستیم مجوز اجرای مدول دوم و خط انتقال را از شرکت آبفای کشور دریافت کنیم اما متاسفانه بعد از چندین  ماه تلاش و پیگیری بنابه دلایلی و از جمله  پرشدن سقف اعتبارات BOT  در بخش فاضلاب  این طرح نیز متوقف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل با اشاره به اینکه  در سالهای گذشته افت فشار و یا قطعی آب در برخی از مناطق حاشیه شهر و شهرکهای اردبیل وجود داشت و هم اکنون این مشکلات برطرف شده است  افزود: خوشبختانه با تلاش و اهتمام  مدیریت و همکاران امور آبفای اردبیل این شرکت امسال شبکه اصلی حدود 40 منطقه در نقاط مختلف شهر را که با افت فشار مواجه بودند به رینگ اصلی متصل نموده که این امر تاثیر به سزایی در تعدیل فشار آب شبکه در شهر اردبیل خواهد داشت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار