استاندار اردبیل گفت: از طرح های مختلف سرمایه گذاریدر حوزه گردشگری این استان در راستای جذب بیشتر گردشگران و توسعه اقتصادی منطقه حمایت می شود.
کد خبر: ۵۲۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 18 November 2017
 
به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از طرح های عمرانی و واحدهای صنعتی و تولیدی نیر به پتانسیل و قابلیت های بی نظیر این شهرستان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این که باید توجه ویژه به بخش گردشگری نیر شود لازم است طرح جامع منطقه گردشگری بولاغلار بازنگری و طرح گردشگری محور قینرجه نیز ساماندهی شود.
 
وی بیان کرد: زمانی می ‌توان گفت که طرح بولاغلار نیر موفق بوده که هتل این منطقه تکمیل شود و مسافران اقامت‌ های چند روزه در این منطقه داشته باشند.
 
بهنام‌ جو اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های شهرستان نیر در حوزه جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری ‌هایی که از گذشته در آن وجود داشته این منطقه در زمینه سرمایه‌گذاری گردشگری مورد حمایت ویژه قرار می‌ گیرد.
 
وی گفت: برخی قراردادهایی که از سال های گذشته در این منطقه منعقد شده و زمان انجام آن به اتمام رسیده از نظر ما باطل است زیرا نباید اجازه دهیم تا مناطق مستعد برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بلااستفاده و در اختیار افرادی که قصد سرمایه‌ گذاری ندارند قرار گیرد.
استاندار اردبیل تصریح کرد: مشکلات سرمایه‌ گذاران در حوزه تسهیلات نیز مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم با برنامه‌ ریزی ‌های انجام شده در آینده نزدیک رفع شود.
 
وی همچنین گفت: شهرک آب و مشکلات سرمایه‌گذاری در این منطقه تا 2 هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد و طرح جامعی نیز برای منطقه بولاغلار تهیه و در اختیار سرمایه‌ گذاران قرار خواهد گرفت.
 
بهنام جو به طرح فاضلاب نیر اشاره کرد و افزود: این طرح یک پروژه عظیم است که تاکنون 120 میلیارد ریال توسط دولت برای خط انتقال و تصفیه خانه هزینه شده و باید در سال آینده به بهره برداری برسد.
 
وی با بیان اینکه فروش انشعاب فاضلاب به مردم باید آغاز شود، تشریح کرد: این امر ملزم به مشارکت مردم برای خرید انشعاب فاضلاب و همکاری شورای شهر و شهرداری نیر است.
 
استاندار اردبیل همچنین در بازدید از شهرک تخصصی آب شهرستان نیر بیان کرد: شهرک های صنعتی باید قرادادهایی را که به اجرا درنیامده تعیین تکلیف کرده و واگذاری های ناموفق را ابطال کند تا این فرصت ها در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار بگیرد.
 
وی همچنین متذکر شد: لیست واحدهایی که متقاضی ارائه تسهیلات هستند باید مشخص شود تا مشکلات این واحدهای تولیدی نیز حل شود.
 
همچنین در این بازدید علی خاک نژاد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل ،گزارشی از فعالیت های شرکت در خصوص تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه خانه و خط انتقال پساب به پایین دست سد یامچی ارائه داد و خواستار تامین اعتبارات لازم برای بهره برداری از این طرح با توجه به جایگاه حائز اهمیت آن تا پایان سال شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار