اهالی این منطقه روستایی با مراجعه به استانداری ایلام خواستار توجه جدی مسئولان برای تعیین تکلیف وضعیت سکونت خود و نیز انجام اقدام های پیشگیرانه از فرونشست بیشتر زمین در روستا چگا بخش چوار در 10 کیلومتری مرکز شهرستان ایلام شدند.
کد خبر: ۵۲۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳ 18 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ تعدادی از اهالی منطقه چگا بخش چوار شهرستان ایلام که در زلزله اخیر با پدیده فرونشست زمین و تخریب منازل خود مواجه شدند نگران فرونشست بیشتر زمین و تخریب افزونتر منازل خودهستند.
 
انها احتمال می دهند که بارندگی که هواشناسی استان ایلام بارش ان را برای روزهای اتی پیش بینی کرده است موجب فرونشست بیشتر زمین در روستا چگا و تخریب دیگر منازل ان روستا شود.
 
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله استان کرمانشاه به تعداد زیادی از سازه های استان ایلام نیز اسیب وارد کرد که از جمله اینکه بر اثر بروز پدیده رانش زمین در بخش چوار از توابع شهرستان ایلام شش واحد مسکونی روستای چگا تخریب کامل شد و شماری هم در معرض فرورفت و ریزش قرارگرفت.
 
استاندار ایلام بعد از وقوع این حادثه نگران کننده در نشست مدیریت بحران شهرستان ایلام که در محل بخشداری چوار برگزار شد دستور اسکان اضطراری خانوارهای که خانه انها تخریب شده صادر و بر انتقال انها به مکان امن تاکید کرد.
 
مدیر کل بنیاد مسکن ایلام نیز روز گذشته(جمعه) در نشست ستاد مدیریت بحران استان ایلام در مورد خسارت های ناشی از رانش شهر چوار گفت: 300 میلیون ریال تسهیلات و 60 میلیون ریال کمک بلاعوض برای مسکن های خراب شده در رانش زمین در بخش چوار ایلام به صاحبان این املاک پرداخت می شود.
 
وقوع زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون (ظهرجمعه) 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم در استان کرمانشاه داشته است.
 
این زلزله به 31 هزار واحد مسکونی در هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه آسیب کلی و جزئی وارد کرده است . /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار