رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ایلام؛
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ایلام گفت: بر اثر زلزله اخیر چهار مدرسه در این شهرستان که با بررسی کارشناسان دچار آسیب سازه ای شده بودند، تخلیه شدند.
کد خبر: ۵۲۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 20 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ جاسم ولدبیگی  اظهار کرد: با توجه به اینکه تعدادی از مدارس شهرستان ایلام فرسوده هستند زلزله هفته گذشته به تعدادی از آنها آسیب جدی وارد کرده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایمنی دانش آموزان دغدغه اصلی این اداره است بنا به تشخیص کارشناسان این مدارس برای ادامه تحصیل دانش آموزان ایمن نبوده و تصمیم بر جابجایی آنها گرفته شد.
 
وی اضافه کرد: به همین منظور برای برای جلوگیری از اخلال در روند آموزشی این مدارس سه فضا در شهر ایلام و یک مدرسه در روستای پاکل که بر اثر زلزله دچار آسیب جدی شده بودند تخلیه و به مدارس دیگر منتقل شدند.
 
ولدبیگی در خصوص مدرسه روستای پاکل گفت: با مشارکت شبکه بهداشت این روستا مکانی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت تا دانش آموزان این مدرسه تا پایان سال تحصیلی جاری در آن تحصیل کنند.
 
وی همچنین در خصوص سه مدرسه شهر ایلام نیز گفت: یکی از این مداس هنرستان پسرانه آیت الله بروجردی است که به هنرستان شهدای بسیج منتقل و همه دانش آموزان این 2 مدرسه به دلیل تعداد پایین آنها ادغام و در یک نوبت ثابت صبح تحصیل می کنند.
 
ولد بیگی بیان کرد: مدرسه ابتدایی دخترانه ربابه کمالی شهر ایلام نیز به نوبت مخالف دبیرستان حضرت زینب(س) منتقل و بصورت چرخشی فعالیت خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: مدرسه راهنمایی سه کلاسه دخترانه اسما نیز به مدرسه ابتدایی نرگس منتقل تا بصورت همزمان فعالیت داشته باشند.
 
وی گفت: انتقال و ادغام این مدارس تنها تا پایان سال تحصیلی جاری بوده و اعضا ستاد بحران استان و معاون مدیریت بحران کشور نیز از این مدارس بازدید تا با اختصاص اعتبار در حداقل زمان این مدارس مقاوم سازی شوند.
 
ولدبیگی اظهار کرد: زلزله هفته گذشته شهر ایلام به شماری از مدارس آسیب زد که خوشبختانه بیشتر این آسیب ها سطحی بوده و تنها این چهار مدرسه آسیب جدی دیده اند.
 
تخلیه و جابجایی این مدارس مشکلاتی را برای دانش آموزان و اولیا آنها بویژه والدین شاغل که با شیفت چرخشی مدارس برای نگهداری فرزندانشان مشکل دارند به وجود آورده و موجب ثبت نام فرزندانشان در سایر مدارس شده است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار