استاندار ایلام صبح امروز به منظور بازدید از شهرستان دهلران وبرآورد کاستیها ونیازهای این شهرستان مرزی در حوزه های مختلف راهی دهلران شد.
کد خبر: ۵۲۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 23 November 2017
هر چند که کنگره عظیم اربعین شرایطی را فراهم نمود تا استاندار ایلام اولین روز کاری خود پس از استاندار شدن را به بررسی زیرساختهای حوزه اربعین در شهرستان مهران وسفر به این شهرستان اختصاص دهد ،اما سفر امروز سلیمانی دشتکی را می توان اولین سفر برنامه ریزی شده وی به شهرستانهای استان قلمداد کرد.
 
به گزارش تابناک ایلام ،استاندار ایلام صبح امروز به منظور بازدید از شهرستان دهلران وبرآورد کاستیها ونیازهای این شهرستان مرزی در حوزه های مختلف، راهی دهلران شد.
 
به سلیمانی دشتکی در جریان سفر به شهرستان دهلران از روستای بیشه دراز بازدید به عمل آورد و در جریان مشکلات و پتانسیل های روستا قرار گرفت.در این دیدار مقرر گردید طرح توسعه روستا به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی توسط دستگاههای متولی توسعه روستایی تهیه و اجرا گردد.

استاندار ایلام در جمع خبرنگاران هدف اصلی از سفر به شهرستان دهلران بررسی میدان مرز چیلات دانست و اظهار کرد: خوشبختانه بازارچه مرزی چیلات به تصویب هیات وزیران رسیده  و دستور وزیر کشور هم فراهم شدن هرچه سریعتر زیرساختهای این بازارچه است.
 
سلیمانی دشتکی گفت :برای بازگشایی مرز چیلات تاکنون مبلغ 80میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است و هفته آینده نیز جلسه تخصصی تامین زیرساختها با حضور دستگاههای مرتبط در استانداری برگزار خواهد شد.
 
فرماندار دهلران هم زیرساختهای فراهم شده درراستای بازگشایی مرز چیلات را تامین برق مورد نیاز ،ایجاد فیبر نوری ،اختصاص 50 هکتار زمین و تسطیح دو هکتار از آن ،آسفالت 12 کیلومتر از مسیر 28 کیلو متری جاده دسترسی به این بازارچه ،احداث ساختمان پیش ساخته دوطبقه وهمچنین تصویب مبلغ 31میلیارد ریال اعتبار عنوان کرد وگفت : برای بازگشای وآغاز فعالیت رسمی این بازارچه ،جانمایی محل بازاچه با حضور مسئولین ایرانی وعراقی نیاز است .
 
حسینعلی موسوی همچنین تعریض وچهار خطه نمودن جاده دسترسی به بازارچه و تامین آب شرب آن را از دیگر نیازمندیهای بازارچه مرزی چیلات عنوان کرد.
 
شایان ذکر است بازارچه مرزی چیلات در شهرستان دهلران از شهر دهلران تا محل بازارچه 38 کیلومتر فاصله دارد  .همچنین مسافت شهر دهلران تا شهر علی غربی عراق 64 کیلومتر اعلام شده است.
خبرنگار:رحمان جابری 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار