جلال میرزایی خبرداد:
درلحظه تنظیم این خبر ،مسئلوین بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی حاضر شده اند تا مشکل سپرده گذاران البرز ایرانیان وافضل طوس را هم نهایی کرده وبرای همیشه بساط این مشکل بزرگ را در کشور جمع کنند.
کد خبر: ۵۲۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 26 November 2017
این روزها کمتر کسی وجود دارد که از مشکل سپرده گذاران موسسات مالی واعتباری کشور ،تحصن ها واعتراضات متناوب آنها و تلاشهای بی حاصلشان در استانهای مختلف برای تعیین تکلیف سپرده های چند صد میلیاردی آنها نزد موسسات مالی واعتباری فاقد مجوز بی خبر باشد.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛برخی افراد به واسطه نفوذشان در دولت وحاکمیت ،مثل آب خوردن وآسان تر از تاسیس یک بقالی ،در استانها مبادرت بع دایر نمودن موسسه مالی و اعتباری نموده و با تعیین وپرداخت خودسرانه نرخ سود سپرده خارج از عرف وقانون ،نقدینگی مردم را به سمت خود هدایت کرده وصدهها وبلکه هزاران میلیارد تومان از سرمایه مردم را قورت داده و روی آن هم  یکی لیوان آب سر کشیده و از این همه اعتراض و داد وفریاد هم کک شان هم نمی گزد !
 
حال روی دست مملکت ،انبوهی سپرده گذار معترض مانده با اعتراض وتحصن هرروزشان ،بانک مرکزی و نمایندگان مجلس ودولت و یک مشکل حاد که رفته رفته دارد  رنگ وبوی امنیتی هم به خود می گیرد ،واگر به زودی مرتفع نشود، مثل بختک به جان مملکت می افتد و هزاران مشکل به مشکلات موجود  خواهد افزود.
 
البته این روزها بانک مرکزی ودولت ونمایندگان مجلس هم برای حل این مشکل بیکارننشسته اند وبا علم به عواقب آن ،در نشست های مختلف ،موضوع حل مشکل  سپرده گذاران را دردستور کار قرار داده ونتیجه هم این شده که برخی از این موسسات نیز تعیین تکلیف شده اند.
 
درلحظه تنظیم این خبر ،مسئولین بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی حاضر شده اند تا مشکل سپرده گذاران البرز ایرانیان وافضل طوس را هم  نهایی کرده وبرای همیشه بساط این مشکل بزرگ را در کشور جمع کنند.
 
جلال میرزایی نماینده استان درمجلس در تماس با خبرنگار ما گفت : با پیگیری های صورت گرفته موضوع حل مشکل سپرده گذاران البرز ایراینان وافضل طوس مراحل نهایی خودرا سپری می کند.
 
وی افزود: در نشست سه جانبه با حضور نمانیده دولت ،بانک مرکزی و مجلس مقرر شد تا بانک مرکزی یک خط اعتباری برای پرداخت سپرده های تا سقف صد میلیون تومان راه اندازی وپرداخت ها را از سر بگیرد.
 
میرزایی ادامه داد:بااجرای این طرح ،بیش از 90 درصد سپرده گذاران این موسسات تعیین تکلیف شده وبرای تعیین تکلیف مابقی سپرده گذاران بالای صد میلیون تومان هم به صورت گام به گام تصمیم گیری خواهد شد.
 
به گفته میرزایی در حال حاضر مسئولین بانک مرکزی با حضور در مجلس شورای اسلامی ،راههای نهایی شدن این مقوله دردسر ساز برای اقتصاد کشور ومردم را بررسی می کنند و به زدوی تصمیمات نهایی برای حل این مشکل اتخاذ خواهد شد .
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار