استاندار ایلام ؛
استان ایلام گفت :ایلام ،با یک پارادوکس مواجه شده است؛ از یک طرف این استان سرشار از استعدادها، پتانسیل ها و مزیت های لازم برای توسعه است ولی از طرف دیگر، بیکاری و توسعه نیافتگی در این استان نمود بالایی دارد.
کد خبر: ۵۳۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 28 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سلیمانی دشتکیدر اختتامیه دومین جشنواره ایده های ثروت ساز اظهار کرد:مرز، گردشگری، نفت و گاز و کشاورزی و دامداری مهمترین مزیت های اقتصادی استان هستند که پژوهشگران و محققان در راستای به فعلیت رساندن آنان باید تلاش کنند.  
 
وی افزود: تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی، رونق اقتصاد اربعین، ایجاد بازارچه ها و گذرهای مرزی، تغییر الگوی کشت و صنایع پائین دستی نفت و گاز و پتروشیمی از جمله اقدامات لازم در راستای فعلیت بخشیدن به مزیت های استان است.
 
وی یادآور شد :نظام آموزشی ایران در ابتدا در زمینه تربیت نیروی انسانی برای کادر اداری فعالیت می کرد، اما امروز نظام آموزشی تربیت محققین و فناوران را در مأموریت کاری خود دارد.اعتبارات پژوهشی صرفاً باید در بخش پژوهش هزینه شود.
 
سلیمانی دشتکی تاکید کرد :بخش اداری استان موظف به همکاری با پژوهشگران است.به طور همه جانبه از دانشگاهها، پژوهشگران، فناوران و همه کسانی که در راستای فعلیت بخشیدن به مزیت های استان تلاش کنند، حمایت می کنیم./م
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار